VU Šiaulių akademijos autoriaus 'Remigijus Bubnys' publikacijų sąrašas

2024
1 Cañabate, Dolors; Bubnys, Remigijus; Hernández, Esther; Colomer, Jordi. A rubric for pre-service teachers to evaluate meaningful physical education // Frontiers in education. Lausanne : Frontiers Media SA. eISSN 2504-284X. 2024, vol. 8, art. no. 1324349, p. 1-9. DOI: 10.3389/feduc.2023.1324349. [DB: Emerging Sources Citation Index (Web of Science), Scopus]
2 Kvedaraite, N.; Bertuliene, J.; Bubnys, R. Barriers to digital education management in educational institutions during the “Education 4.0” period: attitude of principals of educational institutions // Edulearn24: 16th international conference on education and new learning technologies, Palma, Spain, 1-3 July 2024: conference proceedings. Burjassot : IATED, 2024. ISBN 9788409629381. ISSN 2340-1117. p. 3686-3693. DOI: 10.21125/edulearn.2024.0948. [DB: Dimensions]
3 Bubnys, R.; Butkevičiūtė, J.; Kvedaraitė, N. Relationship between organizational climate and employee engagement in change management of educational institutions // Edulearn24: 16th international conference on education and new learning technologies, Palma, Spain, 1-3 July 2024: conference proceedings. Burjassot : IATED, 2024. ISBN 9788409629381. ISSN 2340-1117. p. 3676-3685. DOI: 10.21125/edulearn.2024.0947. [DB: Dimensions]
4 Pečiulienė, Lina; Bubnys, Remigijus. A phenomenological interpretive analysis of the experience of becoming a teacher: the case of Lithuania // Malta Review of Educational Research (MRER). eISSN 1726-9725. 2024, vol. 18, no. 1, p. 139-157. Prieiga per internetą: <https://www.mreronline.org/wp-content/uploads/2024/07/MRER-18-1-7-Lina-Pec%CC%8Ciuliene%CC%87.pdf> [žiūrėta 2024-11-12]. [DB: RILM Abstracts of Music Literature, Index Islamicus]

2023
1 Butvilas, Tomas; Žilinskienė, Deimantė; Bubnys, Remigijus; Colomer, Jordi; Cañabate, Dolors; Masoodi, Marjan. Metacognitive awareness, knowledge and regulation of cognition factors among Lithuanian university students // Journal of Applied Research in Higher Education. Bingley : Emerald Publishing Limited. ISSN 2050-7003. eISSN 1758-1184. 2023, 00, 00, p. 3-20. DOI: 10.1108/JARHE-02-2023-0069. [DB: Scopus, Emerging Sources Citation Index (Web of Science)]
2 Butvilas, Tomas; Janiukštis, Andrius; Bubnys, Remigijus; Lūžienė, Rita. The role of organisational climate in employee well-being and the occurrence of workplace violence: contextualisation of theoretical constructs // Social welfare: interdisciplinary approach. Vilnius : Vilnius University Press. ISSN 2424-3876. 2023, vol. 13, p. 76-97. DOI: 10.15388/SW.2023.13.15. [DB: Scilit, Emerging Sources Citation Index (Web of Science), Dimensions]
3 Bubnys, Remigijus; Mróz, Anna; Zsigmond, Istvan. Critical thinking as a key competence and the factor of self-development of the modern teacher = Myślenie krytyczne jako kompetencja kluczowa oraz czynnik samorozwoju współczesnego nauczyciela // Labor et educatio. Kraków : Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellonskiego. ISSN 2353-4745. eISSN 2544-0179. 2023, no. 11, p. 41-54. DOI: 10.4467/25439561LE.23.004.19209. [DB: Index Copernicus, CEEOL – Central and Eastern European Online Library]
4 Butkevičiūtė, J.; Bubnys, R. Organizacijos mikroklimato ir darbuotojų gerovės sąsajos: teorinės įžvalgos // Technologijų ir verslo aktualijos – 2023: studentų mokslinių darbų konferencijos pranešimų medžiaga, 2023 m. lapkričio 24 d., Panevėžys, Lietuva. Kaunas : Kauno technologijos universitetas. ISSN 2538-8045. 2023, p. 47-54.
5 Mikštienė, E.; Bubnys, R. Profesinį perdegimą sąlygojantys veiksniai: teorinės įžvalgos // Technologijų ir verslo aktualijos – 2023: studentų mokslinių darbų konferencijos pranešimų medžiaga, 2023 m. lapkričio 24 d., Panevėžys, Lietuva. Kaunas : Kauno technologijos universitetas. ISSN 2538-8045. 2023, p. 140-148.
6 Bubnys, R.; Patalauskienė, R. Socialiai atsakingos įmonės bruožai // Technologijų ir verslo aktualijos – 2023: studentų mokslinių darbų konferencijos pranešimų medžiaga, 2023 m. lapkričio 24 d., Panevėžys, Lietuva. Kaunas : Kauno technologijos universitetas. ISSN 2538-8045. 2023, p. 170-182.
7 Trakšelė, I.; Bubnys, R. Kodėl darbuotojai priešinasi? Teorinės pasipriešinimo pokyčiams organizacijoje įžvalgos // Technologijų ir verslo aktualijos – 2023: studentų mokslinių darbų konferencijos pranešimų medžiaga, 2023 m. lapkričio 24 d., Panevėžys, Lietuva. Kaunas : Kauno technologijos universitetas. ISSN 2538-8045. 2023, p. 254-262.
8 Vėsulienė, G.; Bubnys, R. Organizacinės kultūros bruožų ir darbuotojų atsparumo sąsajos // Technologijų ir verslo aktualijos – 2023: studentų mokslinių darbų konferencijos pranešimų medžiaga, 2023 m. lapkričio 24 d., Panevėžys, Lietuva. Kaunas : Kauno technologijos universitetas. ISSN 2538-8045. 2023, p. 270-281.
9 Bubnys, R.; Vilimaitė, K. Įsipareigojimą organizacijai lemiančių individualių veiksnių teorinė analizė // Technologijų ir verslo aktualijos – 2023: studentų mokslinių darbų konferencijos pranešimų medžiaga, 2023 m. lapkričio 24 d., Panevėžys, Lietuva. Kaunas : Kauno technologijos universitetas. ISSN 2538-8045. 2023, p. 282-289.
10 Bubnys, R.; Žižiūnė, M. Toksiškos lyderystės raiška skirtingų sektorių organizacijose: teorinės įžvalgos // Technologijų ir verslo aktualijos – 2023: studentų mokslinių darbų konferencijos pranešimų medžiaga, 2023 m. lapkričio 24 d., Panevėžys, Lietuva. Kaunas : Kauno technologijos universitetas. ISSN 2538-8045. 2023, p. 290-296.

2022
1 Stanikūnienė, B.; Bubnys, R.; Kvedaraitė, N.; Šniokienė, J. Implementing school of excellence concept: the tendencies reflected in teachers’ experiences // INTED 2022: 16th international technology, education and development conference, 7-8 March, 2022: conference proceedings / edited by L. Gómez Chova, A. López Martínez, I. Candel Torres. Valencia : IATED academy, 2022. ISBN 9788409377589. ISSN 2340-1079. p. 8334-8343. DOI: 10.21125/inted.2022.2122. [DB: Dimensions]
2 Bubnys, R.; Vareikienė, I. Interrelationships between teacher job satisfaction and elements of organizational culture // INTED 2022: 16th international technology, education and development conference, 7-8 March, 2022: conference proceedings / edited by L. Gómez Chova, A. López Martínez, I. Candel Torres. Valencia : IATED academy, 2022. ISBN 9788409377589. ISSN 2340-1079. p. 5906-5913. DOI: 10.21125/inted.2022.1507.
3 Butvilas, Tomas; Bubnys, Remigijus; Colomer, Jordi; Canabate, Dolors. Dependence of Socio-Emotional Competence Expression on Gender and Grade for K5–K12 Students // Education sciences. Basel : MDPI. eISSN 2227-7102. 2022, vol. 12, iss. 5, art. no. 341, p. 1-14. (Social and Emotional Education in Schools). DOI: 10.3390/educsci12050341. [DB: Scopus, Emerging Sources Citation Index (Web of Science), ERIC, PsycInfo, Education Source]
4 Dacienė, Vaiva; Bubnys, Remigijus; Kazlauskienė, Aušra. The analysis of interconnections between school culture features and teacher job satisfaction // Edulearn22: 14th international conference on education and new learning technologies, Palma, Mallorca, Spain, 4-6 July 2022: conference proceedings / edited by L. Gómez Chova, A. López Martínez, J. Lees. Valencia : IATED, 2022. ISBN 9788409424849. ISSN 2340-1117. p. 9481-9490. DOI: 10.21125/edulearn.2022.2293. [DB: IATED digital library]
5 Bubnys, Remigijus; Meškauskienė, Asta; Žemgulienė, Aušra. Evaluation of professional competence development of novice teachers during the induction period at school // Edulearn22: 14th international conference on education and new learning technologies, Palma, Mallorca, Spain, 4-6 July 2022: conference proceedings / edited by L. Gómez Chova, A. López Martínez, J. Lees. Valencia : IATED, 2022. ISBN 9788409424849. ISSN 2340-1117. p. 10321-10330. DOI: 10.21125/edulearn.2022.2503. [DB: IATED digital library]
6 Butvilas, Tomas; Bubnys, Remigijus; Šiškuvienė, Eglė. Mokinių socialinių-emocinių kompetencijų ugdymo integraciniai procesai ir kylančių sunkumų pedagoginė įveika // Mokslas ir edukaciniai procesai = Science and processes of education. [Klaipėda] : Sveikatingumo institutas. ISSN 1822-4644. eISSN 2345-0681. 2022, Nr. 1 (34), p. 5-13. [DB: Index Copernicus, Academic Search Ultimate]
7 Bubnys, Remigijus; Kaunickienė, Natalija. Teacher’s personal and professional growth through reflection: results of a long-term one case study // ICERI2022 Proceedings: 15th annual international conference of education, research and innovation, Seville, Spain. 7-9 November, 2022. València : IATED, 2022. ISBN 9788409454761. p. 1527-1536. (ICERI Proceedings, ISSN 2340-1095). DOI: 10.21125/iceri.2022.0400. [DB: IATED digital library]
8 Bubnys, Remigijus. Reflective teaching and learning in teacher education: challenges and possibilities // ICERI2022 Proceedings: 15th annual international conference of education, research and innovation, Seville, Spain. 7-9 November, 2022. València : IATED, 2022. eISBN 9788409454761. p. 1412. (ICERI Proceedings, ISSN 2340-1095). DOI: 10.21125/iceri.2022.0374. [DB: IATED digital library]
9 Bassachs, Marcel; Serra, Teresa; Bubnys, Remigijus; Cañabate, Dolors; Colomer, Jordi. Multimodal approaches to math and physical education within cooperative learning to enhance social attitudes // Sustainability. Basel : MDPI. eISSN 2071-1050. 2022, vol. 14, no. 24, art. no. 16961, p. [1-16]. DOI: 10.3390/su142416961. [DB: Science Citation Index Expanded (Web of Science), Social Sciences Citation Index (Web of Science), Scopus]
10 Bubnys, Remigijus; Audickienė, Karolina; Stanikūnienė, Brigita; Jagielska, Katarzyna. Analysis of inter relationship between the culture of the organisation and job satisfaction in a foreign capital company // CISABE'2022: 9th international scientific conference Changes in social and business environment, September 15, 2022, Panevėžys, Lithuania / editors L. T. Kóczy , D. Žostautienė, O. Strikulienė. Bologna : Editografica, 2022. ISBN 9788887729764. ISSN 1822-7090. p. 13-22. Prieiga per internetą: <http://www.edlearning.it/ebook/F915_Cisabe22.pdf> [žiūrėta 2023-06-28].
11 Bubnys, Remigijus; Iždonaitė-Medžiūnienė, Inga; Chmieliauskaitė, Monika; Cruz, Mário. Links between gossip and employee demographic characteristics in organization: case of employee attitude // CISABE'2022: 9th international scientific conference Changes in social and business environment, September 15, 2022, Panevėžys, Lithuania / editors L. T. Kóczy , D. Žostautienė, O. Strikulienė. Bologna : Editografica, 2022. ISBN 9788887729764. ISSN 1822-7090. p. 23-34. Prieiga per internetą: <http://www.edlearning.it/ebook/F915_Cisabe22.pdf> [žiūrėta 2023-06-28].
12 Grigaliūnaitė, G.; Bubnys, R. Įmonės dėkingumo vartotojams pagrindinės taktikos ir veiksniai // Technologijų ir verslo aktualijos – 2022: studentų mokslinių darbų konferencijos pranešimų medžiaga, 2022 m. balandžio 25 d., Panevėžys, Lietuva. Kaunas : Kauno technologijos universitetas. ISSN 2538-8045. 2022, p. 90-98.
13 Murauskienė, D.; Bubnys, R. Pedagogų profesinio perdegimo ir makiavelizmo sąsajos ugdymo institucijose // Technologijų ir verslo aktualijos – 2022: studentų mokslinių darbų konferencijos pranešimų medžiaga, 2022 m. balandžio 25 d., Panevėžys, Lietuva. Kaunas : Kauno technologijos universitetas. ISSN 2538-8045. 2022, p. 173-181.
14 Paipulienė, M.; Bubnys, R. Viešojo sektoriaus darbuotojų motyvacijos vidinių ir išorinių veiksnių teorinė analizė // Technologijų ir verslo aktualijos – 2022: studentų mokslinių darbų konferencijos pranešimų medžiaga, 2022 m. balandžio 25 d., Panevėžys, Lietuva. Kaunas : Kauno technologijos universitetas. ISSN 2538-8045. 2022, p. 182-189.
15 Tumelis, D.; Bubnys, R. Elektroninė komunikacija „iš lūpų į lūpas“: samprata ir procesas // Technologijų ir verslo aktualijos – 2022: studentų mokslinių darbų konferencijos pranešimų medžiaga, 2022 m. balandžio 25 d., Panevėžys, Lietuva. Kaunas : Kauno technologijos universitetas. ISSN 2538-8045. 2022, p. 242-250.
16 Butvilas, Tomas; Petuškaitė, Aistė; Žibėnienė, Gintautė; Bubnys, Remigijus. Applying Harm Reduction Principles to the Work of Social Workers and “Equal – Equal” Peer Counsellors // Social welfare: interdisciplinary approach. Vilnius : Vilnius University Press. ISSN 2029-7424. eISSN 2424-3876. 2022, vol. 12, p. 71-84. DOI: 10.15388/SW.2022.12.15. [DB: Emerging Sources Citation Index (Web of Science), Dimensions, Scilit]

2021
1 Bubnys, R.; Rupšienė, L.; Girdzijauskienė, R.; Pranckūnienė, E. Rethinking the relationships between teacher educators and their students from the new normality perspective // EDULEARN 21 : 13th international conference on Education and new learning technologies : conference proceedings : July 5th-6th, 2021 [online conference]. Valencia : IATED Academy, 2021. ISBN 9788409312672. p. 1472-1481. (EDULEARN proceedings, ISSN 2340-1117). DOI: 10.21125/edulearn.2021.0350. [DB: IATED digital library, Dimensions]
2 Braslauskienė, R.; Bubnys, R.; Jacynė, R.; Strazdienė, N.; Ramanauskienė, S.; Norvilienė, A. Manifestation of the impact of distance education on pre-school age children and their parents under the Covid-19 pandemic conditions // EDULEARN 21 : 13th international conference on Education and new learning technologies : conference proceedings : July 5th-6th, 2021 [online conference]. Valencia : IATED Academy, 2021. ISBN 9788409312672. p. 1332-1339. (EDULEARN proceedings, ISSN 2340-1117). DOI: 10.21125/edulearn.2021.0325. [DB: IATED digital library, Dimensions]
3 Cañabate, Dolors; Bubnys, Remigijus; Nogué, Lluís; Martínez-Mínguez, Lurdes; Nieva, Carolina; Colomer, Jordi. Cooperative learning to reduce inequalities: instructional approaches and dimensions // Sustainability: Locating cross-educational approaches to develop SDGs. Basel : MDPI. ISSN 2071-1050. 2021, vol. 13, iss. 18, art. no. 10234, p. [1-17]. DOI: 10.3390/su131810234. [DB: Science Citation Index Expanded (Web of Science), Scopus, Social Sciences Citation Index (Web of Science), INSPEC, RePec] [IF: 3.889; AIF: 6.732; Q2 (2021 InCities JCR SCIE)]
4 Lenkauskaitė, Jurgita; Bubnys, Remigijus; Masiliauskienė, Erika; Malinauskienė, Daiva. Participation in the assessment processes in problem-based learning: experiences of the students of social sciences in Lithuania // Education sciences: Assessment and evaluation in higher education. Basel : MDPI. ISSN 2227-7102. 2021, vol. 11, iss. 11, art. no. 678, p. [1-20]. DOI: 10.3390/educsci11110678. [DB: Emerging Sources Citation Index (Web of Science), Scopus, ERIC, PsycInfo]
5 Pranckūnienė, Eglė; Girdzijauskienė, Rūta; Bubnys, Remigijus; Rupšienė, Liudmila. Discoveries through challenges: collective autoethnographic study of teacher educators in the COVID‘19 situation // Human, technologies and quality of education : proceedings of scientific papers = Cilvēks, tehnoloģijas un izglītības kvalitāte. Riga : University of Latvia, 2021. ISBN 9789934187353. p. 715-726. DOI: 10.22364/htqe.2021.56. [DB: Dimensions]
6 Pečiulienė, Lina; Bubnys, Remigijus. Phenomenological insights on experiences of professional identity in the process of profession selection and decision to become a teacher // ICERI2021 proceedings: 14th international conference of education, research and innovation, 8-9 November, 2021, online conference. Valencia : IATED Academy, 2021. eISBN 9788409345496. p. 7217-7224. (ICERI Proceedings, eISSN 2340-1095). DOI: 10.21125/iceri.2021.1619. [DB: IATED digital library]
7 Vasilevičienė, Rita; Bubnys, Remigijus. Manifestation of reflective practice in the general education school as a learning organisation // ICERI2021 proceedings: 14th international conference of education, research and innovation, 8-9 November, 2021, online conference. Valencia : IATED Academy, 2021. ISBN 9788409345496. p. 3635-3640. (ICERI Proceedings, ISSN 2340-1095). DOI: 10.21125/iceri.2021.0872.
8 Kaunickienė, Natalija; Bubnys, Remigijus. Analysis of experiences of collegial cooperation promoting teachers’ personal professional development // ICERI2021 proceedings: 14th international conference of education, research and innovation, 8-9 November, 2021, online conference. Valencia : IATED Academy, 2021. ISBN 9788409345496. p. 3613-3620. (ICERI Proceedings, ISSN 2340-1095). DOI: 10.21125/iceri.2021.0869. [DB: IATED digital library]
9 Kazlauskienė, Aušra; Gaučaitė, Ramutė; Cañabate, Dolors; Colomer, Jordi; Bubnys, Remigijus. Sustainable development of students’ assumed responsibility for their own learning during participatory action research // Sustainability. Basel : MDPI. eISSN 2071-1050. 2021, vol. 13, no. 18, art. no. 10183, p. [1-24]. DOI: 10.3390/su131810183. [DB: Social Sciences Citation Index (Web of Science), Scopus]
10 Virbalienė, Akvilė; Šiurienė, Aurelija; Bubnys, Remigijus. A multidisciplinary perspective of the existential loneliness of older people // Labor et educatio. Kraków : Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie. ISSN 2353-4745. eISSN 2544-0179. 2021, vol. 9, p. 43-58. DOI: 10.4467/25439561LE.21.003.15357. [DB: Index Copernicus, CEEOL – Central and Eastern European Online Library, CEJSH, ERIH Plus]
11 Aleksandravičienė, R.; Bubnys, R. Pasipriešinimo pokyčiams psichologinių priežasčių analizė ir įveikos strategijos // Technologijų ir verslo aktualijos – 2021: studentų mokslinių darbų konferencijos pranešimų medžiaga, 2021 m. balandžio 23 d., Panevėžys, Lietuva. Kaunas : Kauno technologijos universitetas. ISSN 2538-8045. 2021, p. 9-16. Prieiga per internetą: <https://ktuedu-my.sharepoint.com/personal/olgfiod_ktu_lt/_layouts/15/onedrive.aspx?id=%2Fpersonal%2Folgfiod%5Fktu%5Flt%2FDocuments%2FAttachments%2FTVA2021%20variantas%2007%2D25%201%2Epdf&parent=%2Fpersonal%2Folgfiod%5Fktu%5Flt%2FDocuments%2FAttachments&ga=1> [žiūrėta 2022-08-26].
12 Audickienė, K.; Bubnys, R. Organizacijos kultūros kaip daugiadimensinio reiškinio konceptualizacija ir jos vertinimo galimybės // Technologijų ir verslo aktualijos – 2021: studentų mokslinių darbų konferencijos pranešimų medžiaga, 2021 m. balandžio 23 d., Panevėžys, Lietuva. Kaunas : Kauno technologijos universitetas. ISSN 2538-8045. 2021, p. 17-26. Prieiga per internetą: <https://ktuedu-my.sharepoint.com/personal/olgfiod_ktu_lt/_layouts/15/onedrive.aspx?id=%2Fpersonal%2Folgfiod%5Fktu%5Flt%2FDocuments%2FAttachments%2FTVA2021%20variantas%2007%2D25%201%2Epdf&parent=%2Fpersonal%2Folgfiod%5Fktu%5Flt%2FDocuments%2FAttachments&ga=1> [žiūrėta 2022-08-26].
13 Chmieliauskaitė, M.; Bubnys, R. Gandų raiškos tendencijos ir tarpusavio sąsajos su darbuotojų elgesiu organizacijoje // Technologijų ir verslo aktualijos – 2021: studentų mokslinių darbų konferencijos pranešimų medžiaga, 2021 m. balandžio 23 d., Panevėžys, Lietuva. Kaunas : Kauno technologijos universitetas. ISSN 2538-8045. 2021, p. 44-55. Prieiga per internetą: <https://ktuedu-my.sharepoint.com/personal/olgfiod_ktu_lt/_layouts/15/onedrive.aspx?id=%2Fpersonal%2Folgfiod%5Fktu%5Flt%2FDocuments%2FAttachments%2FTVA2021%20variantas%2007%2D25%201%2Epdf&parent=%2Fpersonal%2Folgfiod%5Fktu%5Flt%2FDocuments%2FAttachments&ga=1> [žiūrėta 2022-10-10].
14 Urbonaitė, K.; Bubnys, R. Perfekcionizmas: ar jis gali būti suprantamas vienareikšmiškai? // Technologijų ir verslo aktualijos – 2021: studentų mokslinių darbų konferencijos pranešimų medžiaga, 2021 m. balandžio 23 d., Panevėžys, Lietuva. Kaunas : Kauno technologijos universitetas. ISSN 2538-8045. 2021, p. 182-190. Prieiga per internetą: <https://ktuedu-my.sharepoint.com/personal/olgfiod_ktu_lt/_layouts/15/onedrive.aspx?id=%2Fpersonal%2Folgfiod%5Fktu%5Flt%2FDocuments%2FAttachments%2FTVA2021%20variantas%2007%2D25%201%2Epdf&parent=%2Fpersonal%2Folgfiod%5Fktu%5Flt%2FDocuments%2FAttachments&ga=1> [žiūrėta 2022-10-13].
15 Vareikienė, I.; Bubnys, R. Organizacinės kultūros samprata ir jos tyrinėjimų teorinės įžvalgos // Technologijų ir verslo aktualijos – 2021: studentų mokslinių darbų konferencijos pranešimų medžiaga, 2021 m. balandžio 23 d., Panevėžys, Lietuva. Kaunas : Kauno technologijos universitetas. ISSN 2538-8045. 2021, p. 199-208. Prieiga per internetą: <https://ktuedu-my.sharepoint.com/personal/olgfiod_ktu_lt/_layouts/15/onedrive.aspx?id=%2Fpersonal%2Folgfiod%5Fktu%5Flt%2FDocuments%2FAttachments%2FTVA2021%20variantas%2007%2D25%201%2Epdf&parent=%2Fpersonal%2Folgfiod%5Fktu%5Flt%2FDocuments%2FAttachments&ga=1> [žiūrėta 2022-10-13].
16 Volbikienė, Asta; Bubnys, Remigijus. Analysis of the motives in choosing music school: aspects of children’s and parents’ experiences // INTED 2021 proceedings: 15th annual international technology, education and development conference, 8-9 March, 2021. Valencia : IATED Academy, 2021. ISBN 9788409276660. p. 2514-2519. (INTED proceedings, ISSN 2340-1079). DOI: 10.21125/inted.2021.0537. [DB: IATED digital library]
17 Lenkauskaitė, Jurgita; Bubnys, Remigijus; Fridrikaitė, Eglė. Manifestation of teachers’ experiential learning in developing collaborative culture in a pre-school educational institution // INTED 2021 proceedings: 15th annual international technology, education and development conference, 8-9 March, 2021. Valencia : IATED Academy, 2021. ISBN 9788409276660. p. 2530-2537. (INTED Proceedings, ISSN 2340-1079). DOI: 10.21125/inted.2021.0541. [DB: IATED digital library]
18 Colomer, Jordi; Cañabate, Dolors; Stanikūnienė, Brigita; Bubnys, Remigijus. Formulating modes of cooperative leaning for education for sustainable development : editorial // Sustainability. Basel : MDPI. ISSN 2071-1050. 2021, vol. 13, iss. 6, art. no. 3465, p. 1-10. DOI: 10.3390/su13063465. [DB: Social Sciences Citation Index (Web of Science), Scopus, DOAJ] [IF: 3.889; AIF: 6.732; Q2 (2021 InCities JCR SCIE)]

2020
1 Bubnys, Remigijus; Milašiūtė, Eglė. Determinants of professional motivation of social workers working with people with disabilities // Sabiedrība. Integrācija. Izglītība : starptautiskās zinātniskās konferences materiāli, 2020.gada 22.-23.maijs = Society. Integration. Education, vol. 5 : proceedings of the scientific conference, May 22th-23th, 2020: Lifelong learning. Innovation in language education. Art and design. Rēzekne : Rēzeknes Tehnoloģiju akadēmija. ISSN 1691-5887. eISSN 2256-0629. 2020, p. 61-71. DOI: 10.17770/sie2020vol5.5065. [DB: Conference Proceedings Citation Index - Social Science & Humanities (Web of Science)]
2 Bubnys, Remigijus; Pilkienė, Greta; Gudinavičius, Benas. Teachers' self-assessment of the competencies of learning to learn and reflection in the context of school as a learning organization // Sabiedrība. Integrācija. Izglītība : starptautiskās zinātniskās konferences materiāli, 2020.gada 22.-23.maijs = Society. Integration. Education, vol. 3 : proceedings of the scientific conference, May 22th-23th, 2020: School pedagogy. Preschool pedagogy. Rēzekne : Rēzeknes Tehnoloģiju akadēmija. ISSN 1691-5887. eISSN 2256-0629. 2020, p. 109-118. DOI: 10.17770/sie2020vol3.4955. [DB: Conference Proceedings Citation Index - Social Science & Humanities (Web of Science)]
3 Colomer, Jordi; Serra, Teresa; Cañabate, Dolors; Bubnys, Remigijus. Reflective learning in higher education: active methodologies for transformative practices // Sustainability. Basel : MDPI. ISSN 2071-1050. 2020, vol. 12, iss. 9, art. no. 3827, p. 1-8. DOI: 10.3390/su12093827. [DB: DOAJ, Social Sciences Citation Index (Web of Science), Scopus] [IF: 3.251; AIF: 5.860; Q2 (2020 InCities JCR SCIE)]
4 Bubnys, Remigijus. Experiences and feelings of being a teacher in the initial stage of professional activity // EDULEARN 20 : 12th international [online] conference on education and new learning technologies, 6th-7th July 2020 : conference proceedings. [Valencia] : IATED Academy, 2020. ISBN 9788409179794. p. 8855-8860. (EDULEARN Proceedings, ISSN 2340-1117, eISSN 2340-1117). DOI: 10.21125/edulearn.2020.2190. [DB: IATED digital library]
5 Dargužienė, Il.; Bubnys, R. Reflective leadership as a factor empowering employees to learn in the organization // Edulearn20: 12th international conference on education and new learning technologies, 6-7 July, 2020: conference proceedings / edited by L. Gómez Chova, A. López Martínez, I. Candel Torres. Burjassot : IATED Academy, 2020. ISBN 9788409179794. ISSN 2340-1117. p. 7526-7534. DOI: 10.21125/edulearn.2020.1911.
6 Daujotienė, Laima; Kazlauskienė, Aušra; Bubnys, Remigijus. Teacher involvement in organisational change: from engaging risk to cooperative learning // Sustainability. Basel : MDPI. eISSN 2071-1050. 2020, vol. 12, iss. 22, art. no. 9447, p. [1-14]. DOI: 10.3390/su12229447. [DB: Science Citation Index Expanded (Web of Science), Social Sciences Citation Index (Web of Science), Current Contents / Social & Behavioral Sciences, Scopus, DOAJ]
7 Bubnys, Remigijus. Manifestation of novice teachers’ experiential learning in the initial stage of professional career // ICERI 2020: 13th international conference of education, research and innovation, 9th-10th November, 2020 : conference proceedings. [Valencia] : IATED Academy, 2020, art. no. 799. ISBN 9788409242320. p. 3563-3573. (ICERI Proceedings, ISSN 2340-1095, eISSN 2340-1095). DOI: 10.21125/iceri.2020.0799. [DB: IATED digital library]
8 Bubnys, Remigijus. Analysis of factors motivating and demotivating novice teachers’ professional activities // ICERI 2020: 13th international conference of education, research and innovation, 9th-10th November, 2020 : conference proceedings. [Valencia] : IATED Academy, 2020, art. no. 800. ISBN 9788409242320. p. 3574. (ICERI Proceedings, ISSN 2340-1095, eISSN 2340-1095). DOI: 10.21125/iceri.2020.0800. [DB: IATED digital library]
9 Lenkauskaitė, Jurgita; Colomer, Jordi; Bubnys, Remigijus. Students’ social construction of knowledge through cooperative learning // Sustainability. Basel : MDPI. eISSN 2071-1050. 2020, vol. 12, iss. 22, art. no. 9606, p. [1-24]. DOI: 10.3390/su12229606. [DB: Science Citation Index Expanded (Web of Science), Social Sciences Citation Index (Web of Science), Current Contents / Social & Behavioral Sciences, Scopus, DOAJ]
10 Bassachs, Marcel; Cañabate, Dolors; Nogué, Lluís; Serra, Teresa; Bubnys, Remigijus; Colomer, Jordi. Fostering critical reflection in primary education through STEAM approaches // Education sciences. Basel : MDPI. eISSN 2227-7102. 2020, vol. 10, iss. 12, art. no. 384, p. [1-14]. DOI: 10.3390/educsci10120384. [DB: Emerging Sources Citation Index (Web of Science), Scopus, Education Source, DOAJ, ERIH Plus, ERIC, Genamics Journal Seek]
11 Volbikienė, Asta; Bubnys, Remigijus. Analysis of students’ lived experiences in music school: where does the meaning of learning hide? // Social welfare: interdisciplinary approach. Šiauliai : Šiaulių universitetas. ISSN 2029-7424. eISSN 2424-3876. 2020, vol. 10, no. 1, p. 82-94. DOI: 10.21277/sw.v1i10.549. [DB: Emerging Sources Citation Index (Web of Science), SocINDEX with Full Text]
12 Volbikienė, Asta; Vilkaitė-Vaitonė, Neringa; Bubnys, Remigijus; Girdzijauskienė, Rūta. Theoretical preconditions for [a] change in the student assessment system: Toward good practices // Labor et educatio. Kraków : Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie. ISSN 2353-4745. eISSN 2544-0179. 2020, vol. 8, p. 73-93. DOI: 10.4467/25439561LE.20.001.12992. [DB: Index Copernicus, CEEOL – Central and Eastern European Online Library, CEJSH, ERIH Plus]
13 Kulpina, S.; Bubnys, R. Turizmo sektoriaus darbuotojų pasitenkinimo darbu veiksnių analizė // Technologijų ir verslo aktualijos – 2020: studentų mokslinių darbų konferencijos pranešimų medžiaga, 2020 m. balandžio 24 d., Panevėžys, Lietuva. Kaunas : Kauno technologijos universitetas. ISSN 2538-8045. 2020, p. 96-104.

2019
1 Bubnys, Remigijus. A journey of self-reflection in students' perception of practice and roles in the profession // Sustainability. Basel : MDPI. ISSN 2071-1050. eISSN 2071-1050. 2019, vol. 11, iss. 1, art. no. 194, p. 1-17. DOI: 10.3390/su11010194. [DB: Scopus, Science Citation Index Expanded (Web of Science), Social Sciences Citation Index (Web of Science), Current Contents / Agriculture, Biology & Environmental Sciences, Current Contents / Social & Behavioral Sciences] [IF: 2.576; AIF: 5.046; Q2 (2019 InCities JCR SCIE)]
2 Bubnys, Remigijus. Projection of the student’s knowledge, personality traits and abilities relevant for the special educator’s professional activities // INTED 2019 : 13th international technology, education and development conference, 11th-13th March, 2019, Valencia, Spain : conference proceedings. [Valencia] : IATED academy, 2019. ISBN 9788409086191. p. 3305-3313. (INTED Proceedings, ISSN 2340-1079). DOI: 10.21125/inted.2019.0861. [DB: Conference Proceedings Citation Index - Social Science & Humanities (Web of Science)]
3 Bubnys, Remigijus; Kaunickienė, Natalija. Teachers’ personal and professional growth through reflective practice // INTED 2019 : 13th international technology, education and development conference, 11th-13th March, 2019, Valencia, Spain : conference proceedings. [Valencia] : IATED academy, 2019. ISBN 9788409086191. p. 8700-8707. (INTED Proceedings, ISSN 2340-1079). DOI: 10.21125/inted.2019.2172. [DB: Conference Proceedings Citation Index - Social Science & Humanities (Web of Science), IATED digital library]
4 Bubnys, Remigijus. Future educators’ learning trends at the university: how important and significant the learner’s experience is? // Sabiedrība. Integrācija. Izglītība : starptautiskās zinātniskās konferences materiāli, 2019.gada 24.-25.maijs = Society. Integration. Education : proceedings of the scientific conference, May 24th-25th, 2019, vol. I: Higher Education. Rēzekne : Rēzeknes Tehnoloģiju akadēmija. ISSN 1691-5887. eISSN 2256-0629. 2019, p. 89-98. DOI: 10.17770/sie2019vol1.3855. [DB: Conference Proceedings Citation Index - Social Science & Humanities (Web of Science)]
5 Bubnys, Remigijus. Prospective childhood pedagogy specialists' experiential learning trends in practical studies at the university // Education and New Developments : [international conference END 2019, 22-24 June 2019, Porto, Portugal], vol. I / edited by Mafalda Carmo. Lisbon : InScience Press, 2019. ISBN 9789895431250. ISSN 2184-044X. eISSN 2184-1489. p. 98-102. Prieiga per internetą: <http://end-educationconference.org/wp-content/uploads/2019/06/Education-and-New-Developments_2019_Vol_I.pdf>.
6 Bubnys, Remigijus. Reflective teaching and learning strategies as an opportunity for students’ experience-based development // END 2019: international conference Education and New Developments, 22-24 June 2019, Porto, Portugal : book of abstracts / edited by Mafalda Carmo. Lisbon : World Institute for Advanced Research and Science, 2019. ISBN 9789895431243. p. 91. Prieiga per internetą: <http://end-educationconference.org/wp-content/uploads/2019/06/END-2019_Book-of-Abstracts.pdf>.
7 Juodraitis, Adolfas; Bubnys, Remigijus; Šapelytė, Odeta. Self-evaluation dimensions of criminal activity and prospects simulation of persons serving custodial sentence // Behavioral sciences. Basel : MDPI. ISSN 2076-328X. 2019, vol. 9, iss. 7, art. no. 75, p. 1-13. DOI: 10.3390/bs9070075. [DB: MEDLINE, DOAJ, Emerging Sources Citation Index (Web of Science), Scopus]
8 Cañabate, Dolors; Serra, Teresa; Bubnys, Remigijus; Colomer, Jordi. Pre-service teachers’ reflections on cooperative learning: instructional approaches and identity construction // Sustainability. Basel : MDPI. ISSN 2071-1050. eISSN 2071-1050. 2019, vol. 11, iss. 21, art. no. 5970, p. [1-18]. DOI: 10.3390/su11215970. [DB: DOAJ, CABI Global Health, INSPEC, Scopus, Current Contents / Agriculture, Biology & Environmental Sciences, Current Contents / Social & Behavioral Sciences, Social Sciences Citation Index (Web of Science), Science Citation Index Expanded (Web of Science)] [IF: 2.576; AIF: 5.046; Q2 (2019 InCities JCR SCIE)]
9 Pečiulienė, Lina; Bubnys, Remigijus. The content of a teacher’s professional identity conception: theoretical exploration and insights // ICERI 2019: 12th annual international conference of education, research and innovation, 11th-13th November, 2019, Seville, Spain : proceedings. Seville : IATED Academy, 2019. ISBN 9788409147557. p. 6948-6956. (ICERI Proceedings, ISSN 2340-1095, eISSN 2340-1095). DOI: 10.21125/iceri.2019.1653. [DB: Conference Proceedings Citation Index - Social Science & Humanities (Web of Science)]
10 Gužauskas, Donatas; Bubnys, Remigijus; Šukys, Saulius. Interrelationship between the physical activity of primary schoolchildren and the school environment encouraging autonomy in the context of the self-determination theory // ICERI 2019: 12th annual international conference of education, research and innovation, 11th-13th November, 2019, Seville, Spain : proceedings. Seville : IATED Academy, 2019. ISBN 9788409147557. p. 3417-3425. (ICERI Proceedings, ISSN 2340-1095, eISSN 2340-1095). DOI: 10.21125/iceri.2019.0874. [DB: Conference Proceedings Citation Index - Social Science & Humanities (Web of Science), IATED digital library]
11 Gudinavičius, Benas; Bubnys, Remigijus; Šimaitytė, Sandra. Building general competencies of social work students through experiential learning process // Social welfare: interdisciplinary approach. Šiauliai : Šiauliai university. ISSN 2029-7424. eISSN 2424-3876. 2019, vol. 9(2), p. 78-89. DOI: 10.21277/sw.v2i9.489. [DB: Emerging Sources Citation Index (Web of Science), SocINDEX with Full Text]

2018
1 Bubnys, Remigijus. The analysis of students’ experience lived in practical studies at the higher education institution: "… As if you become a sponge that absorbs everything…" // INTED 2018 : 12th international technology, education and development conference, 5-7 March 2018, Valencia, Spain : conference proceedings. [Valenica] : IATED Academy, 2018. ISBN 9788469794807. p. 1353. (INTED Proceedings, ISSN 2340-1079). DOI: 10.21125/inted.2018.0228. [DB: Conference Proceedings Citation Index - Social Science & Humanities (Web of Science)]
2 Zavadskienė, Loreta; Bubnys, Remigijus. In search for understanding reflective practice In the context of initial teacher education: A 3-D picture // INTED 2018 : 12th international technology, education and development conference, 5-7 March 2018, Valencia, Spain : conference proceedings. [Valenica] : IATED Academy, 2018. ISBN 9788469794807. p. 1553-1563. (INTED Proceedings, ISSN 2340-1079). DOI: 10.21125/inted.2018.0266. [DB: Conference Proceedings Citation Index - Social Science & Humanities (Web of Science)]
3 Kriščiūnaitė, Asta; Strakšienė, Diana; Bubnys, Remigijus. Neformalusis muzikinis švietimas vaikų patirčių kontekste: įtraukusis ar ribojantis? = Non-formal musical education in the context of children’s experiences: involving or limiting? // Pedagogika. Vilnius : Lietuvos edukologijos universiteto leidykla. ISSN 1392-0340. eISSN 2029-0551. 2018, T. 129, Nr. 1, p. 126-141. DOI: 10.15823/p.2018.09. [DB: Index Copernicus, MLA, CEEOL – Central and Eastern European Online Library, Central & Eastern European Academic Source (CEEAS), TOC Premier, Educational Research Complete, Scopus]
4 Zavadskienė, Loreta; Bubnys, Remigijus. The roles of university teachers in building teacher students’ capacity of reflective practice through the process of experiential learning // Sabiedrība. Integrācija. Izglītība : starptautiskās zinātniskās konferences materiāli, 2018.gada 25.-26.maijs = Society. Integration. Education : proceedings of the scientific conference, May 25th-26th, 2018. Rēzekne : Rēzeknes Tehnoloģiju akadēmija. ISSN 1691-5887. 2018, vol. 1: Higher education, p. 600-610. Prieiga per internetą: <http://journals.ru.lv/index.php/SIE/article/view/3239/2990>. [DB: Conference Proceedings Citation Index - Social Science & Humanities (Web of Science)]
5 Zavadskienė, Loreta; Bubnys, Remigijus. Developing student teachers as reflective practitioners for sustainable society: necessary prerequisites // A future for all: teaching for a sustainable society. The 43rd annual conference ATEE 2018, 20th–22nd August, Gävle, Sweden : abstract book. Gävle : University of Gävle. 2018, p. 66.

2017
1 Bubnys, Remigijus; Bakanovienė, Tatjana; Bivainienė, Lina. Motives of prospective students’ resolve to study at the higher education institution // Sabiedrība. Integrācija. Izglītība : starptautiskās zinātniskās konferences materiāli, 2017.gada 26.-27.maijs = Society. Integration. Education : proceedings of the scientific conference, May 26th-27th, 2017. Rēzekne : Rēzeknes Tehnoloģiju akadēmija. ISSN 1691-5887. 2017, vol. 1, p. 83-90. DOI: 10.17770/sie2017vol1.2350. [DB: Conference Proceedings Citation Index - Social Science & Humanities (Web of Science)]
2 Bubnys, Remigijus; Zavadskienė, Loreta. Exploring the concept of reflective practice in the context of student-centered teacher education // Sabiedrība. Integrācija. Izglītība : starptautiskās zinātniskās konferences materiāli, 2017.gada 26.-27.maijs = Society. Integration. Education : proceedings of the scientific conference, May 26th-27th, 2017. Rēzekne : Rēzeknes Tehnoloģiju akadēmija. ISSN 1691-5887. 2017, vol. 1, p. 91-101. DOI: 10.17770/sie2017vol1.2250. [DB: Conference Proceedings Citation Index - Social Science & Humanities (Web of Science)]
3 Zavadskienė, Loreta; Bubnys, Remigijus. Taking the stance: on the importance of reflective practice percieved by teacher educators. Clarifying the role of teacher educators // EDULEARN17 : 9th international conference on education and new learning technologies, Barcelona, Spain, 3–5 July, 2017 : proceedings [Elektroninis išteklius]. [Valencia] : IATED, 2017. eISBN 9788469737774. p. 6176-6184. (EDULEARN Proceedings, ISSN 2340-1117). DOI: 10.21125/edulearn.2017.0240. [DB: Conference Proceedings Citation Index - Social Science & Humanities (Web of Science)]
4 Zavadskienė, Loreta; Bubnys, Remigijus. Manifestation of the reflective practice concept in student-centered teacher education // EDULEARN17 : 9th international conference on education and new learning technologies, Barcelona, Spain, 3–5 July, 2017 : proceedings [Elektroninis išteklius]. [Valencia] : IATED, 2017. eISBN 9788469737774. p. 6212. (EDULEARN Proceedings, ISSN 2340-1117). DOI: 10.21125/edulearn.2017. [DB: Conference Proceedings Citation Index - Social Science & Humanities (Web of Science)]
5 Bubnys, Remigijus. Prospective special educators' perception of inclusive education by reflection in their practical studies at the university // International journal of educational science and research. Tamil Nadu : Transstellar Journal Publications and Research Consultancy Private Ltd. ISSN 2249-6947. eISSN 2249-8052. 2017, vol. 7, iss. 6, p. 111-121. DOI: 10.24247/ijesrdec201714. [DB: J-Gate, Genamics Journal Seek, Index Copernicus]
6 Bubnys, Remigijus; Kauneckienė, Natalija. Personal professional development as a premise for teacher’s leadership // Social welfare : interdisciplinary approach. Šiauliai : Šiauliai university. ISSN 2029-7424. eISSN 2424-3876. 2017, vol. 7, no. 2, p. 71-85. DOI: 10.21277/sw.v2i7.310. [DB: Emerging Sources Citation Index (Web of Science), SocINDEX with Full Text, Academic Search Complete]

2016
1 Bubnys, Remigijus; Kairienė, Aida. Mokytojo reflektyviosios praktikos samprata ir turinys: nuo veiklos impulsyvumo link asmeninio ir profesinio tobulėjimo = The concept and content of teacher’s reflective practice: from impulsiveness of professional activity towards personal and professional development // Pedagogika = Pedagogy. Vilnius : Lietuvos edukologijos universiteto leidykla. ISSN 1392-0340. 2016, T. 121, nr. 1, p. 53-69. DOI: 10.15823/p.2016.04. [DB: TOC Premier, Education Source, MLA, Educational Research Complete, Central & Eastern European Academic Source (CEEAS), Scopus]
2 Bubnys, Remigijus; Kiežaitė, Ramunė. The social educator’s abilities of reflection on professional experience in different stages of action // Sabiedrība, integrācija, izglītība : starptautiskās zinātniskās konferences materiāli, 2016.gada 27.-28.maijs = Society, integration, education : proceedings of the international scientific conference, May 27th-28th, 2016. Rēzekne : Rēzeknes Tehnoloģiju akadēmija. ISSN 1691-5887. 2016, Vol. 3, p. 260-270. DOI: 10.17770/sie2016vol3.1448. [DB: Conference Proceedings Citation Index - Social Science & Humanities (Web of Science)]
3 Bubnys, Remigijus; Kairienė, Aida. Manifestation of the teacher’s reflective practice as experiential learning and investigation of one’s actions in professional activities // Sabiedrība, integrācija, izglītība : starptautiskās zinātniskās konferences materiāli, 2016.gada 27.-28.maijs. = Society, integration, education : proceedings of the international scientific conference, May 27th-28th, 2016. Rēzekne : Rēzeknes Tehnoloģiju akadēmija. ISSN 1691-5887. 2016, Vol. 2, p. 40-50. DOI: 10.17770/sie2016vol2.1375. [DB: Conference Proceedings Citation Index - Social Science & Humanities (Web of Science)]

2015
1 Liukinevičienė, Laima (sudarytojas); Bubnys, Remigijus (sudarytojas). Studijų programos 2015-2016 m.m / sudarė Laima Liukinevičienė, Remigijus Bubnys; Šiaulių universitetas. Šiauliai [i.e. Vilnius] : BMK leidykla, 2015. 612 p.
2 Bubnys, Remigijus. Latent structure of reflective learning at the higher educational institution: mixed methods research results // Society, integration, education : proceedings of the international scientific conference, May 22nd-23rd, 2015. Vol. I / edited by Velta Lubkina, Svetlana Usca. Rēzekne : Rēzeknes Augstskola, 2015. ISBN 9789984441665. ISSN 1691-5887. p. 98-108. DOI: 10.17770/sie2015vol1.307. [DB: Conference Proceedings Citation Index - Social Science & Humanities (Web of Science)]

2013
1 Bubnys, Remigijus; Jasevičienė, Zita. Globos namuose gyvenančių paauglių patiriamų problemų sąsajos su ateities perspektyvomis = Experienced problems and its connection to future perspectives of teenagers living in foster home // Profesinės studijos: teorija ir praktika: mokslinių straipsnių žurnalas = Professional Studies: Theory and Practice: Scientific Journal. Šiauliai : Šiaulių valstybinė kolegija. ISSN 1822-3648. 2013, nr. 11, p. 31-37. Prieiga per internetą: <http://www.svako.lt/UserFiles/File/Leidybos%20centras/2012-2013/PSTP_11_2013%5B1%5D.pdf> [žiūrėta 2013-02-19]. [DB: Index Copernicus]
2 Bubnys, Remigijus; Anusaitė, Dovilė. Socialinio darbo specialistų pasitenkinimo profesine veikla tendencijos = Trends of social work specialist job satisfaction // Profesinės studijos: teorija ir praktika: mokslinių straipsnių žurnalas = Professional Studies: Theory and Practice: Scientific Journal. Šiauliai : Šiaulių valstybinė kolegija. ISSN 1822-3648. 2013, nr. 12, p. 52-57. Prieiga per internetą: <http://svako.lt/UserFiles/File/MTV/MOKOM/PSTP_12_2013.pdf> [žiūrėta 2013-10-03]. [DB: Index Copernicus]
3 Jokūbpreikšas, Lauras; Bubnys, Remigijus. Paauglių mokyklos baimės ir elgesio bei emocinių sunkumų tarpusavio sąsajos = Connections among teenager's anxiety about school and behavioural and emotional problems // Mokslas ir edukaciniai procesai = Science and Processes of Education. Obelaukiai, Biržų r : VšĮ Sveikatingumo institutas. ISSN 2345-0681. 2013, nr. 1(16), p. 12-20. [DB: CiteFactor (nenaudotinas), Directory of Research Journals Indexing (nenaudotinas), AcademicKeys (nenaudotinas), Ulrich (nenaudotinas), Contemporary Science Association (nenaudotinas), Index Copernicus]

2012
1 Bubnys, Remigijus; Žydžiūnaitė, Vilma. Reflektyvusis mokymas(is) aukštosios mokyklos edukacinėje aplinkoje: dėstytojų mokymo patirtys : mokslo studija / Remigijus Bubnys, Vilma Žydžiūnaitė. Šiauliai : Lucilijus, 2012. 144 p. ISBN 9789955321767.
2 Bubnys, Remigijus. Kolegijos dėstytojų didaktine kompetencija reflektyvaus mokymo(si) kontekste = Didactic Competence of College Teacher in Reflective Teaching / Learning Context // Profesinės studijos: teorija ir praktika: mokslinių straipsnių žurnalas = Professional Studies: Theory and Practice: Scientific Journal. ISSN 1822-3648. 2012, nr. 10, p. 26-33. [DB: Index Copernicus]
3 Bubnys, Remigijus; Kairienė, Aida. Mokytojų profesinio tobulinimosi poreikiai: situacijos analizė ir prognozės = Teachers' Professional Development Needs: Situation Analysis and Forecasts // Mokslas ir edukaciniai procesai = Science and Processes of Education. Klaipėda : Klaipėdos universiteto leidykla. ISSN 1822-4644. 2012, 2012/1/69, p. 69-76. [DB: Index Copernicus]

2011
1 Bubnys, Remigijus. Reflective learning in the training of prospective specialists at a higher education institution // Beyond fragmentation: didactics, learning and teaching in Europe / Brian Hudson, Meinert A. Meyer (eds.). Opladen & Farmington Hills : Barbara Budrich Publishers, 2011. ISBN 9783866493872. p. 139-153.
2 Bubnys, Remigijus; Jocaitė, Ineta. Socialinio darbuotojo ir socialinio pedagogo profesinės veiklos turinio lyginamoji analizė = Comparative analysis of professional activity contents of a social worker and social pedagogue // Salus. Societas. Scientia=Sveikata. Visuomenė. Mokslas: tarptautinė mokslinė konferencija, Šiauliai, 2011 m. gegužės 6 d.: pranešimų anotacijos. Šiauliai : Šiaulių valstybinė kolegija, 2011. ISBN 9786094150333. p. 51.
3 Bubnys, Remigijus; Jocaitė, Ineta. Socialinių pedagogų ir socialinių darbuotojų profesinės veiklos turinio lyginamoji analizė = The comparative analysis of vocational activity content of social pedagogues and social workers // Profesinės studijos: teorija ir praktika = Professional studies: theory and practice. Šiauliai : Šiaulių kolegijos leidybos centras. ISSN 1822-3648. 2011, Nr. 8, p.85-92. [DB: Index Copernicus]
4 Bubnys, Remigijus. Teorinių žinių ir asmeninės patirties integravimo raiška socialinio darbo studijose = Expression of Theoretical Knowledge and Individual Experience Integration in Social Work Studies // Salus. Societas. Scientia = Sveikata. Visuomenė. Mokslas : tarptautinė mokslinė konferencija, Šiauliai, 2011 m. gegužės 6 d. : pranešimų anotacijos. Šiauliai : Šiaulių valstybinė kolegija, 2011. ISBN 978609415033. p. 31-32.
5 Bubnys, Remigijus. Teorinių žinių ir asmeninės patirties integravimo raiška socialinio darbo studijose = Expression of Integration of Theoretical Knowledge and Personal Experience in Social Work Studies // Profesinės studijos: teorija ir praktika: mokslinių straipsnių žurnalas = Professional Studies: Theory and Practice: Scientific Journal. ISSN 1822-3648. 2011, nr. 8, p. 78-84. [DB: Index Copernicus]
6 Bubnys, Remigijus; Gronskytė, Julita. Tėvų įsitraukimo į socioedukacinės pagalbos organizavimą mokykloje galimybės: socialinių pedagogų požiūrio analizė = Possibilities of parents involvement to planing a social-educational assistance in the school: social-educators view // Mokslas ir edukaciniai procesai = Science and processes of education. Šiauliai : Lucilijus. ISSN 1822-4644. 2011, nr. 2(15), p. 14-22. [DB: Index Copernicus]

2010
1 Bartkevičienė, Aistė; Žąsytytė, Dalia; Bubnys, Remigijus. Socialinės paramos koncepcijos kompleksiškumo diskursas įkalinimo institucijose = The discourse of the complexity of the concept of social support on the ground of prisons // Profesinės studijos : teorija ir praktika = Professional studies : theory and practice : mokslinių straipsnių žurnalas / Šiaulių valstybinė kolegija. Šiauliai : Šiaulių kolegijos Leidybos centras. ISSN 1822-3648. 2010, [Nr.] 7, p. 45-54. [DB: Index Copernicus]
2 Bubnys, Remigijus; Žydžiūnaitė, Vilma. Reflective learning models in the context of higher education: concept analysis // Problems of education in the 21st century (Issues in educational research - 2010). ISSN 1822-7864. 2010, vol.20, p.58-70. Prieiga per internetą: <http://oaji.net/articles/2014/457-1400134170.pdf> [žiūrėta 2016-05-02]. [DB: Index Copernicus, Education Research Index, Educational Research Complete, Central & Eastern European Academic Source (CEEAS)]
3 Židžiūnaitė, Vilma; Minkutė, Raimonda; Bubnys, Remigijus; Gražulienė, Rasa. The role of a social worker in the secondary prevention of drug addiction at correctional facilities: the context of a rehabilitation group as a secondary social network = Socialinio darbuotojo vaidmuo antrinėje narkomanijos prevencijoje laisvės atėmimo vietose: reabilitacinė grupė, kaip antrinis socialinis tinklas // Socialinis darbas. ISSN 1648-4789. 2010, nr. 9(1), p. 82-90. [DB: TOC Premier, SocIndex, SocINDEX with Full Text, Social Work Abstracts, Central & Eastern European Academic Source (CEEAS)]
4 Bubnys, Remigijus. Veiklos reflektavimo ir mokymosi teorinėse studijose universitete integralumas = Integrity of the action reflection and learning during theoretical studies at university // Pedagogika. ISSN 1392-0340. 2010, Nr.99, p. 38-44. [DB: Scopus, MLA: International Bibliography, Educational Research Complete, Central & Eastern European Academic Source (CEEAS), Index Copernicus, CEEOL – Central and Eastern European Online Library]
5 Žydžiūnaitė, Vilma; Lepaitė, Daiva; Bubnys, Remigijus; Čepienė, Aurelija. Tarpkultūrinės kompetencijos ugdymo/si metodologija : metodinė priemonė. Vilnius : Vilniaus kooperacijos kolegija, 2010. 148 p. ISBN 9786099521510.
6 Žydžiūnaitė, Vilma; Bubnys, Remigijus. Savęs vertinimo apie turimą tarpkultūrinę kompetenciją instrumentas : metodinė priemonė. Vilnius : Vilniaus kooperacijos kolegija, 2010. 94 p. ISBN 9786099521503.
7 Žydžiūnaitė, Vilma; Bubnys, Remigijus. Challenging experiences of relatives in caring for a family member with Alzheimer's disease at home // Journal of Clinical Nursing. Oxford : Blackwell publishig Ltd. ISSN 0962-1067. 2010, Vol. 19, suppl. 1, p. 130-130. [DB: Wiley Online Library, ProQuest Central, CINAHL Complete, Science Citation Index Expanded (Web of Science), Ingenta Connect] [IF: 1.228; AIF: 1.048; Q2 (2010 InCities JCR SCIE)]
8 Žydžiūnaitė, Vilma; Lepaitė, Daiva; Bubnys, Remigijus; Čepienė, Aurelija. Tarpkultūrinės kompetencijos bendrųjų ir specialiųjų gebėjimų ugdymo/si moduliai : metodinis leidinys. Vilnius : Vilniaus kooperacijos kolegija, 2010. 34 p. ISBN 9786099521527.
9 Bubnys, Remigijus. Studentų reflektavimo kompetencijos ugdymas aukštojoje mokykloje: struktūra ir turinys = The Development of Reflection Competence of Students at Higher Education School // Aukštojo mokslo erdvės: iššūkiai ir galimybės = Higher Education Studies: Challenges and Opportunites: tarptautinė mokslinė konferencija, Šiauliai, 2010 m. balandžio 15 d.: pranešimų anotacijos. Šiauliai : Šiaulių kolegijos leidybos centras, 2010. ISBN 9786094150142. p. 62.
10 Bubnys, Remigijus; Šedžiuvienė, Natalija. Dėstytytojų motyvacijos siekti profesinio meistriškumo aukštojoje mokykloje veiksniai = Factors of Lecturers' Motivation to Seek Professional Mastery at the Higher Educational Institution // Mokslas ir edukaciniai procesai = Science and processes of education. ISSN 1822-4644. 2010, nr. 1(10), t. 2, p. 8-19. [DB: Index Copernicus]
11 Bubnys, Remigijus; Rudnickaitė, Gitana. Darniose ir socialinės rizikos šeimose gyvenančių paauglių tapatumo ir socialinės adaptacijos mokykloje vertinimas = Evaluation of identity and social adaptation at school of teenagers living in regular families and social risk families // Jaunųjų mokslininkų darbai. ISSN 1648-8776. 2010, nr.2(27), p.20-26. [DB: Index Copernicus, CEEOL – Central and Eastern European Online Library]

2009
1 Bubnys, Remigijus. Skirtingai besiadaptavusių Kolegijoje studentų savęs suvokimo ypatumai = The Peculiarities of Self-Perception of Different Adapted Students in a College // Profesinės studijos: teorija ir praktika: mokslinių straipsnių žurnalas = Professional Studies: Theory and Practice: Scientific Journal. ISSN 1822-3648. 2009, Nr. 5, p. 53-61. [DB: Index Copernicus]
2 Bubnys, Remigijus; Gudonis, Vytautas. Būsimų specialiųjų pedagogų asmeninės patirties reflektavimas ir integravimas praktinėse studijose aukštojoje mokykloje = Prospective special educators' reflection on personal experience and its integration in practical studies in higher school // Specialusis ugdymas. ISSN 1392-5369. 2009, nr.2(21), p. 83-90. [DB: TOC Premier, MLA: International Bibliography, Index Copernicus, Education Research Index, Educational Research Complete, Current Abstracts, Central & Eastern European Academic Source (CEEAS)]

2008
1 Bubnys, Remigijus; Krušaitė, Lina. Socialinių pedagogų ir socialinių darbuotojų reflektavimo ypatumai profesinėje veikloje = Reflection pecilarities of social educators and social workers in their professional activities // Jaunųjų mokslininkų darbai. ISSN 1648-8776. 2008, Nr. 2, p. 65-70. [DB: Index Copernicus, CEEOL – Central and Eastern European Online Library]
2 Bubnys, Remigijus; Petrošiūtė, Daiva. Socialinių pedagogų ir socialinių darbuotojų gyvenimo kokybės vertinimas: profesinis aspektas = Evaluation of the life quality of social educators and social workers: professional aspect // Jaunųjų mokslininkų darbai. ISSN 1648-8776. 2008, Nr. 4, p. 103-107. [DB: Index Copernicus, CEEOL – Central and Eastern European Online Library]
3 Katiliūtė, Eglė; Bumblauskaitė, Kristina; Skiecevičius, Paulius; Bubnys, Remigijus; Stepanavičienė, Rima; Žydžiūnaitė, Vilma. Žmonių su fizine negalia įsidarbinimo patirtys: vidinių ir išorinių veiksnių valdymo galimybės // Projekto "Verslo įmonių ir kolegijų dėstytojų gebėjimų atlikti kokybinius tyrimus ugdymas" tyrimų ataskaitų rinkinys : studija- kompendiumas. T.1: Vadovavimas personalui: pritraukimas, išlaikymas, motyvavimas, sutelkimas, lojalumo stiprinimas. Klaipėda : Socialinių mokslų kolegija, 2008. ISBN 9789986312635. p. 224-258.

2007
1 Bubnys, Remigijus. Refleksija studentų mokymosi iš savo patirties procese = Reflection in the process of learning of students from their own experience // Sveikatos ir socialinių mokslų taikomieji tyrimai: sandūra ir sąveika. ISSN 1822-3338. 2007, nr.1(3), p. 71-78.
2 Bubnys, Remigijus. Constructing the professional "I" through practical experience and reflecting on in higher education // Education-line : European conference on educational research post graduate and new researcher pre-conference, University of Ghent, 17-18 September 2007. ISSN 0007-0637. 2007, p. 1-12. [DB: British Education Index]
3 Bubnys, Remigijus. Mokymosi lygių įvairovė kaip reflektyvaus ugdymo aukštojoje mokykloje prielaida = Variety of the levels of learning as a precondition for reflective education at higher school // Ugdymo psichologija. ISSN 1392-639X. 2007, Nr.18, p. 61-68. [DB: TOC Premier, Educational Research Complete, MLA: International Bibliography, Current Abstracts]
4 Bubnys, Remigijus; Žydžiūnaitė, Vilma. Būsimų specialiųjų pedagogų išgyvenimai ir patirtys praktinėse studijose aukštojoje mokykloje: rašytinių refleksijų analizės rezultatai = Experiences of prospective special pedagogues in practical studies at a higher school: results of the analysis of written reflections // Specialusis ugdymas. ISSN 1392-5369. 2007, nr.2(17), p. 40-50. [DB: Index Copernicus, TOC Premier, MLA: International Bibliography, Education Research Index, Educational Research Complete, Current Abstracts]

2006
1 Bubnys, Remigijus. Teorinės prielaidos studentų mokymui(si) iš savo patirties ir refleksijos procesui įgyvendinti // Profesinių praktinių įgūdžių formavimo galimybės ir problemos neuniversitetinėse studijose, Šiauliai, 2006 m. rugsėjo 29 d. : tarptautinės mokslinės konferencijos tezės,. Šiauliai : Šiaulių kolegijos leidybos centras, 2006. ISBN 9955643315. p. 6-7.

2005
1 Bubnys, Remigijus. Kolegijos studentų adaptacijos ypatumai = Peculiarities of college students' adaption regarding their perspective // Jaunųjų mokslininkų darbai. Šiauliai : VšĮ Šiaulių universiteto leidykla. ISSN 1648-8776. 2005, Nr. 1, p. 6-12.
2 Bubnys, Remigijus; Ruškus, Jonas. Vadovavimas organizacijoje lytiškumo aspektu = Leading in Organization According to Sexuality Aspect // Socialiniai tyrimai : mokslo darbai. Šiauliai : Šiaulių universiteto leidykla. ISSN 1392-3110. 2005, nr. 1, p. 52-60. [DB: CEEOL – Central and Eastern European Online Library]

2004
1 Bubnys, Remigijus; Norkus, Arūnas. Socialinių darbuotojų pasirengimas suteikti pagalbą mirštančiajam = Training workers to help the dying man // Jaunųjų mokslininkų darbai. Šiauliai : VšĮ Šiaulių universiteto leidykla. ISSN 1648-8776. 2004, nr. 3, p. 138-142.