1 | Bulajeva, Tatjana; Meškauskienė, Asta. Skills of the future from international education policy perspectives: bridging the skills gap // Proceedings of World Research Society International Conference, Split, Croatia (Hrvatska), 26th – 27th September, 2023. Split. 2023, p. 11-20. |
2 | Targamadzė, Vilija; Bulajeva, Tatjana. New generation subculture formation on the crossing of real and virtual space = Kształtowanie się subkultury nowego pokolenia na styku świata rzeczywistego i wirtualnego // Multicultural studies. Wrocław : University of Wrocław. ISSN 2451-2877. 2018, iss. 1, p. 39-56. Prieiga per internetą: <http://cejsh.icm.edu.pl/cejsh/element/bwmeta1.element.desklight-c095b822-f921-490a-a13c-b05f27274727> [žiūrėta 2018-12-10]. |
3 | Bulajeva, Tatjana; Hogan-Brun, Gabrielle. Internationalisation of higher education and nation building: resolving language policy dilemmas in Lithuania // Journal of multilingual and multicultural development. Abingdon : Routledge. ISSN 0143-4632. 2014, vol. 35, no. 4, p. 318-331. DOI: 10.1080/01434632.2013.874431. |
4 | Bulajeva, Tatjana; Nagrockaitė, Šarūnė. (Re)conceptionalisation of curriculum in contemporary educational discourse: international and Lithuanian perspectives // Baltische Studien zur Erziehungs- und Sozialwissenschaft. Band 28 : Bildungswissenschaften und akademisches Selbstverständnis in einer globalisierten Welt = Education and Academic Self-Concept in the Globalized World. Frankfurt am Main : Peter Lang, 2014. ISBN 9783631656105. ISSN 1434-8748. p. 323-336. |
5 | Vaiginienė, Erika; Stonkienė, Marija; Jaržemskis, Andrius; Serafinas, Dalius; Bulajeva, Tatjana; Matkevičienė, Renata; Milišiūnaitė, Inga; Bikas, Egidijus; Dikčius, Vytautas; Rubčinskaitė, Rima; Dubinskas, Petras. Lietuvos studijų politikos 2009-2011 m. pokyčių kompleksinė analizė. Vilnius : Mosta, 2014. 465 p. ISBN 9789955933403. |
6 | Vaiginienė, Erika; Stonkienė, Marija; Leišytė, Liudvika; Berger, Florian; Heimer, Thomas; Melin, Göran; Jaržemskis, Andrius; Serafinas, Dalius; Bulajeva, Tatjana; Matkevičienė, Renata; Milišiūnaitė, Inga; Lepaitė, Daiva; Rubčinskaitė, Rima; Subačienė [Adomaitytė-Subačienė], Ieva. Lietuvos studijų politikos ir EAME bei Europos Sąjungos strateginių nuostatų lyginamosios analizės ataskaita (studija). Vilnius : Mosta, 2014. 373 p. ISBN 9789955933410. |
7 | Bulajeva, Tatjana. Tarptautiškumo politikos iššūkiai Lietuvos aukštajam mokslui: konkurencija vs bendradarbiavimas // Acta paedagogica Vilnensia. Vilnius : Vilniaus universiteto leidykla. ISSN 1392-5016. 2013, t. 30, p. 104-113. DOI: 10.15388/ActPaed.2013.30.1548. |
8 | Bulajeva, Tatjana. Mokinių pažintinių mokėjimų ugdymas panaudojant realų ir virtualų eksperimentą chemijos pamokose (Romano Voronovič daktaro disertacija) // Acta paedagogica Vilnensia. Vilnius : Vilniaus universiteto leidykla. ISSN 1392-5016. 2013, t. 31, p. 147-148. DOI: 10.15388/ActPaed.2013.31.2507. |
9 | Bulajeva, Tatjana. N. Burkšaitienės ir J. Šliogerienės monografija "Neformaliojo ir savaiminio mokymosi pasiekimų vertinimas ir pripažinimas universitete" // Acta paedagogica Vilnensia. Vilnius : Vilniaus universiteto leidykla. ISSN 1392-5016. 2011, t. 27, p. 142-143. DOI: 10.15388/ActPaed.2011.27.2957. |
10 | Bulajeva, Tatjana; Lepaitė, Daiva; Šileikaitė-Kaishauri, Diana. Studijų programų vadovas : metodinė priemonė studijų programų komitetų nariams ir dėstytojams. Vilnius : Vilniaus universitetas, 2011. 52 p. ISBN 9789955526834. Prieiga per internetą: <http://www.ects.cr.vu.lt/Files/File/ECTS_vadovas.pdf> [žiūrėta 2018-01-25]. |
11 | Bulajeva, Tatjana; Jakubė, Aurelija; Lepaitė, Daiva; Teresevičienė, Margarita; Zuzevičiūtė, Vaiva. Studijų programų atnaujinimas: kompetencijų plėtotės ir studijų siekinių vertinimo metodika : kompetencijų plėtotės ir studijų siekinių vertinimo metodika. Vilnius : Vilniaus universitetas, 2011. 131 p. ISBN 9789955526919. |
12 | Bulajeva, Tatjana; Hogan-Brun, Gabrielle. Introducing early foreign language education in the Baltic context // Comparative education. Abingdon : Routledge. ISSN 0305-0068. 2010, vol. 46, no. 1, p. 79-97. DOI: 10.1080/03050060903538715. |
13 | Bulajeva, Tatjana; Duoblienė, Lilija; Targamadzė, Vilija. Transformation of university: towards pragmatism and competence based education = Universitetų kaita: pragmatizmo ir kompetencijų ugdymo link // Pedagogika / Vilniaus pedagoginis universitetas. Vilnius : Vilniaus pedagoginio universiteto leidykla. ISSN 1392-0340. 2009, t. 93, p. 9-15. |
14 | Aramavičiūtė, Vanda; Būdienė, Virginija; Bulajeva, Tatjana; Duoblienė, Lilija; Čiužaitė, Giedrė; Leišytė, Liudvika; Kaminskas, Kęstutis; Purvaneckienė, Giedrė; Stonkuvienė, Irena; Targamadzė, Vilija; Zabulionis, Algirdas; Želvys, Rimantas. Lietuvos švietimo politikos transformacijos : monografija / sudarė Tatjana Bulajeva, Lilija Duoblienė. Vilnius : Vilniaus universiteto leidykla, 2009. 319 p. ISBN 9789955335184. |
15 | Bulajeva, Tatjana; Hogan-Brun, Gabrielle. Language and education orientations in Lithuania: a cross-Baltic perspective post-EU accession // International journal of bilingual education and bilingualism. ISSN 1367-0050. 2008, vol. 11, no. 3-4, p. 395-421. DOI: 10.1080/13670050802148764. |
16 | Duoblienė, Lilija; Bulajeva, Tatjana. Bendrosios programos ir išsilavinimo standartai – kokybiško ugdymo garantas? = Do national core curricula and education standards guarantee education? // Acta paedagogica Vilnensia. ISSN 1392-5016. 2008, t. 21, p. 59-74. DOI: 10.15388/ActPaed.2008.21.7495. |
17 | Bulajeva, Tatjana; Hogan-Brun, Gabrielle. Language and education orientations in Lithuania: a cross-Baltic perspective Post-EU accession // Multilingualism in Post-Soviet countries. Bristol, 2008. ISBN 9781847690876. p. 122-148. |
18 | Bulajeva, Tatjana; Targamadzė, Vilija. School organizational culture: the aspect of student's socialisation // Baltische Studien zur Erziehungs- und Sozialwissenschaft. Band 14, Entwicklung erziehungs- wissenscaftlicher Paradigmen: Theorie und Praxis. Frankfurt am Main : Peter Lang, 2007. ISBN 363156029X. p. 311-323. |
19 | Bulajeva, Tatjana. Suaugusiųjų ugdymas: kritinio sąmoningumo link = Adult education: towards a critical consciousness // Logos. ISSN 0868-7692. 2007, nr. 50, p. 167-175. Prieiga per internetą: <http://www.litlogos.eu/L50/logos50_bulajeva.pdf> [žiūrėta 2008-06-16]. |
20 | Bulajeva, Tatjana. Introducing early foreign language teaching in Lithuania: policies and stakeholder views // Kalbos Lietuvoje: siekiai ir laimėjimai = Languages in Lithuania: aspirations and achievements: tarptautinė konferencija, 2007, birželio 18-19, Vilnius. Vilnius, 2007. ISBN 9789955695677. p. 95-104. |
21 | Bulajeva, Tatjana. Žinių ir kompetencijų vertinimas: kaip sukurti studentų pasiekimų vertinimo metodiką : metodinė priemonė. Vilnius, 2007. 112 p. ISBN 9789955668695. |
22 | Bulajeva, Tatjana. Ankstyvojo užsienio kalbos mokymosi kokybė Lietuvos mokyklose = The quality of early foreign language learning in Lithuanian schools // Acta paedagogica Vilnensia. ISSN 1392-5016. 2007, t. 19, p. 26-41. DOI: 10.15388/ActPaed.2007.19.7537. |
23 | Bulajeva, Tatjana; Targamadzė, Vilija. School organisational culture: the aspect of students' socialisation // Development of educational paradigms: theory and practice. Frankfurt am Main : Peter Lang, 2007. ISBN 363156029X. p. 311-323. |
24 | Bulajeva, Tatjana; Duoblienė, Lilija; Targamadzė, Vilija. Management of e-learning in educational organizations: how to change the university // Informacinės technologijos mokykloje: 2-oji tarptautinė konferencija "Informatika mokykloje: raida ir perspektyvos", Vilnius, 2006, lapkričio 7-11: rinktiniai straipsniai = Information technologies at school. Vilnius, 2006. ISBN 9955680474. p. 137-148. |
25 | Bulajeva, Tatjana; Targamadzė, Vilija. The concordance of organizational goals and behaviour as an essential prequisite for sustainable development strategy implementation // Education and sustainable development: first steps toward changes. Vol. 1. Daugavpils : Saule, 2006. ISBN 9984143031. p. 280-291. |
26 | Bulajeva, Tatjana; Ceciulis, Arvydas; Duoblienė, Lilija; Targamadzė, Vilija. Network creation as the precondition of optimization of civic education // Socialinis ugdymas: Global and European tendencies in social and educational policy. Vilnius. ISSN 1392-9569. 2005, vol. 10, p. 116-129. |
27 | Bulajeva, Tatjana. Aukštojo mokslo internacionalizavimas globalizacijos sąlygomis = Internationalisation of higher education in the conditions of globalisation // Acta paedagogica Vilnensia. ISSN 1392-5016. 2005, t. 14, p. 179-186. DOI: 10.15388/ActPaed.2005.14.9766. |
28 | Bulajeva, Tatjana; Duoblienė, Lilija. Wholeness versus fragmentation in contemporary education: lithuanian perspective // Journal of teacher education and training. ISSN 1407-8724. 2005, vol. 5, p. 40-49. |
29 | Bulajeva, Tatjana; Duoblienė, Lilija; Targamadzė, Vilija. Master study programs of teacher education in Lithuania regarding sustainable development // Journal of teacher education and training. Daugavpils : Saule. ISSN 1407-8724. 2004, vol. 4, p. 25-35. |
30 | Bulajeva, Tatjana. Teacher professional development in the context of school reform // Journal of teacher education and training. ISSN 1407-8724. 2003, vol. 2, p. 39-45. |
31 | Bulajeva, Tatjana. Šiuolaikinio ugdymo ir saviugdos autonomijos problema = The problem of autonomy in modern education and self-development // Acta paedagogica Vilnensia. Vilnius : Vilniaus universiteto leidykla. ISSN 1392-5016. eISSN 1648-665X. 2002, t. 9, p. 265-270. DOI: 10.15388/ActPaed.2002.09.9561. |
32 | Bulajeva, Tatjana. Factors influencing teacger self-education in the conditions of educational change // Izglitibas zinatnes un pedagogija mūsdienu pasaule : zinatniskie raksti. ISSN 1407-2157. 2002, vol. 655, p. 123-130. |
33 | Bulajeva, Tatjana. Pedagogų profesinis tobulėjimas ir saviugda = Teacher professional development and self-development // Acta paedagogica Vilnensia. Vilnius : Vilniaus universiteto leidykla. ISSN 1392-5016. eISSN 1648-665X. 2000, t. 7, p. 234-241. DOI: 10.15388/ActPaed.2000.07.9499. |