Vilniaus universiteto Filosofijos fakulteto autoriaus 'Milda Brėdikytė' publikacijų sąrašas
(pagal Lietuvos akademinės elektroninės bibliotekos (eLABa) duomenis):

Eil. Nr. Publikacija
1Brėdikytė, Milda; Skerytė-Kazlauskienė, Monika. Mother's attitudes toward peer play // Peer play and relationships in early childhood: international research perspectives / editors Avis Ridgway, Gloria Quiñones, Liang Li. Cham : Springer Nature Switzerland AG, 2020. ISBN 9783030423308. eISBN 9783030423315. p. 161-177. (International perspectives on early childhood education and development, ISSN 2468-8746, eISSN 2468-8754 ; vol. 30). DOI: 10.1007/978-3-030-42331-5_11.
2Hakkarainen, Pentti Ensio; Brėdikytė, Milda. The program of developmental (narrative) play pedagogy // International handbook of early childhood education / editors Marilyn Fleer, Bert van Oers. Dordrecht : Springer, 2018. ISBN 9789402409253. eISBN 9789402409277. P. 1041-1058. (Springer international handbooks of education, ISSN 2197-1951, eISSN 2197-196X). DOI: 10.1007/978-94-024-0927-7_53.
3Bruce, Tina (redaktorius); Hakkarainen, Pentti Ensio (redaktorius); Brėdikytė, Milda (redaktorius). The Routledge international handbook of early childhood play / edited by Tina Bruce, Pentti Hakkarainen and Milda Bredikyte. New York : Routledge, Taylor & Francis Group, 2017. 422 p. ISBN 9781138833715.
4Hakkarainen, Pentti Ensio; Bruce, Tina; Brėdikytė, Milda. Introduction from the editors // The Routledge international handbook of early childhood play / edited by Tina Bruce, Pentti Hakkarainen and Milda Bredikyte. New York : Routledge, Taylor & Francis Group, 2017. ISBN 9781138833715. eISBN 9781315735290. P. 1-5.
5Hakkarainen, Pentti Ensio; Brėdikytė, Milda; Safarov, Ildar. Pretend play and child development // The Routledge international handbook of early childhood play / edited by Tina Bruce, Pentti Hakkarainen and Milda Bredikyte. New York : Routledge, Taylor & Francis Group, 2017. ISBN 9781138833715. eISBN 9781315735290. P. 70-84.
6Brėdikytė, Milda; Hakkarainen, Pentti Ensio. Self-regulation and narrative interventions in children’s play // The Routledge international handbook of early childhood play / edited by Tina Bruce, Pentti Hakkarainen and Milda Bredikyte. New York : Routledge, Taylor & Francis Group, 2017. ISBN 9781138833715. eISBN 9781315735290. P. 246-257.
7Brėdikytė, Milda; Barrett, Michele; Brandišauskienė, Agnė; Buivydienė, Gitana; Chudy, Sylwia; Čepienė, Rasa; Draučikaitė, Agnė; Filipiak, Ewa; Hakkarainen, Pentti Ensio; Kapczynska, Ewa; Skerytė-Kazlauskienė, Monika; Laitinen, Minna; Lemanska-Lewandowska, Ewa; Lounassalo, Jarmo; Mohamed, Benita; Obanishola, Rosalyn; Pursi, Annukka; Sajaniemi, Nina; Salonen, Mila; Salonen, Rita; Skunčikienė, Alma; Sujetaitė-Volungevičienė, Giedrė. Narrative environments for play and learning (NEPL) guidelines for kindergarten and school teachers working with 3-8 years-old-children / edited by Milda Bredikyte ; [prepared by: Milda Bredikyte, Michele Barrett, Agne Brandisauskiene, Gitana Buivydiene, Sylwia Chudy, Rasa Cepiene, Agne Draucikaite, Ewa Filipiak, Pentti Hakkarainen, Ewa Kapczynska, Monika Skeryte-Kazlauskiene, Minna Laitinen, Ewa Lemanska-Lewandowska, Jarmo Lounassalo, Benita Mohamed, Rosalyn Obanishola, Annukka Pursi, Nina Sajaniemi, Milla Salonen, Rita Salonen, Alma Skuncikiene, Giedre Sujetaite - Volungeviciene ; Lithuanian University of Educational Sciences]. Vilnius : [Publishing house of the Lithuanian University of Educational Sciences], 2017. 60 p. ISBN 9786094711183.
8Brėdikytė, Milda; Brandišauskienė, Agnė; Hakkarainen, Pentti Ensio; Skerytė-Kazlauskienė, Monika; Lounassalo, Jarmo; Sujetaitė-Volungevičienė, Giedrė. Naratyvinis žaidimas ir mokymasis : gairės ikimokyklinio ir pradinio ugdymo pedagogams, dirbantiems su 3–8 metų vaikais / [sudarytoja Milda Brėdikytė ; rengėjai: Milda Brėdikytė, Agnė Brandišauskienė, Pentti Hakkarainen, Monika Skerytė-Kazlauskienė, Jarmo Lounassalo, Giedrė Sujetaitė-Volungevičienė]. Kaunas : Vitae Litera, 2017. 71 p. ISBN 9786094543197. eISBN 9786094543180. Prieiga per internetą: <https://drive.google.com/file/d/0B10L3n0WIQkFcGFvZDJpQk1QNW5PZnhnc1Q1OFpxLWROdE9j/view>.
9Brėdikytė, Milda; Hakkarainen, Pentti Ensio; Skerytė-Kazlauskienė, Monika; Lounassalo, Jarmo. Organizacja środowiska narracyjnego i uczenie się poprzez zabawę dzieci w wieku 3-8 lat : przewodnik dla nauczycieli przedszkoli i nauczania wczesnoszkolnego (projekt NEPL) / [Milda Bredikyte, Pentti Hakkarainen, Monika Skeryte-Kazlauskiene i Jarmo Lounassalo]. [Bydgoszcz] : [Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy], 2017. 72 p. eISBN 9788380181496. Prieiga per internetą: <https://drive.google.com/file/d/0B10L3n0WIQkFWVNveGhySkdJRENyYjE2aUZsQTJVNWVNLVV3/view>.
10Brėdikytė, Milda; Barrett, Michele; Brandišauskienė, Agnė; Buivydienė, Gitana; Chudy, Sylwia; Čepienė, Rasa; Draučikaitė, Agnė; Filipiak, Ewa; Hakkarainen, Pentti Ensio; Kapczynska, Ewa; Skerytė-Kazlauskienė, Monika; Laitinen, Minna; Lemanska-Lewandowska, Ewa; Lounassalo, Jarmo; Mohamed, Benita; Obanishola, Rosalyn; Pursi, Annukka; Sajaniemi, Nina; Salonen, Mila; Salonen, Rita; Skunčikienė, Alma; Sujetaitė-Volungevičienė, Giedrė. Tarinasta leikiksi – tarinallisen leikin käsikirja / [Milda Bredikyte, Michele Barrett, Agne Brandisauskiene, Gitana Buivydiene, Sylwia Chudy, Rasa Cepiene, Agne Draucikaite, Ewa Filipiak, Pentti Hakkarainen, Ewa Kapczynska, Monika Skeryte-Kazlauskiene, Minna Laitinen, Ewa Lemanska-Lewandowska, Jarmo Lounassalo, Benita Mohamed, Rosalyn Obanishola, Annukka Pursi, Nina Sajaniemi, Milla Salonen, Rita Salonen, Alma Skuncikiene, Giedre Sujetaite - Volungeviciene]. [Vantaa] : [Vantaan kaupunki, Kaivokselan toimintayksikkö], 2017. 49 p. Prieiga per internetą: <https://drive.google.com/file/d/0B10L3n0WIQkFLVkwNEFNTl9ZQ2xyUERGd19RR3EtVWNpWi00/view>.
11Brėdikytė, Milda; Hakkarainen, Pentti Ensio; Brandišauskienė, Agnė; Skerytė-Kazlauskienė, Monika; Sujetaitė-Volungevičienė, Giedrė. Narrative environments for play and learning // Researching play - challenges and opportunities : abstract book of the 27th ICCP world play conference : 15-17th of June, 2017, Vilnius, Lithuania. Vilnius : Lietuvos edukologijos universiteto leidykla, 2017. ISBN 9786094711053. P. 26. Prieiga per internetą: <https://2017-iccp-play.weebly.com/uploads/8/5/4/6/85463278/iccp_abstract_book.pdf>.
12Skerytė-Kazlauskienė, Monika; Rakickienė, Lauryna; Driukienė, Rasa; Brėdikytė, Milda. Free and structured play possibilities in Vilnius kindergartens // Researching play - challenges and opportunities : abstract book of the 27th ICCP world play conference : 15-17th of June, 2017, Vilnius, Lithuania. Vilnius : Lietuvos edukologijos universiteto leidykla, 2017. ISBN 9786094711053. P. 75. Prieiga per internetą: <https://2017-iccp-play.weebly.com/uploads/8/5/4/6/85463278/iccp_abstract_book.pdf>.
13Skerytė-Kazlauskienė, Monika; Rakickienė, Lauryna; Sujetaitė-Volungevičienė, Giedrė; Brėdikytė, Milda. Free children’s play in kindergartens from the teacher's perspective // ECDP 2017 :18th European conference on developmental psychology : abstract book : 29 August – 1 September, Utrecht, The Netherlands. Utrecht : European Association of Developmental Psychology. 2017, p. 360. Prieiga per internetą: <http://www.ecdp2017.nl/wp-content/uploads/sites/43/2017/08/ECDP2017-Abstract-book-V2.compressed.pdf>.
14Sujetaitė-Volungevičienė, Giedrė; Brandišauskienė, Agnė; Brėdikytė, Milda. Affective experience in play: phenomenological approach // Researching play - challenges and opportunities : abstract book of the 27th ICCP world play conference : 15-17th of June, 2017, Vilnius, Lithuania. Vilnius : Lietuvos edukologijos universiteto leidykla, 2017. ISBN 9786094711053. P. 79. Prieiga per internetą: <https://2017-iccp-play.weebly.com/uploads/8/5/4/6/85463278/iccp_abstract_book.pdf>.
15Brėdikytė, Milda; Sujetaitė-Volungevičienė, Giedrė; Skerytė-Kazlauskienė, Monika. The lived experience of adult participating in make-believe play of young children // Happiness, relationships, emotion & deep level learning : European early childhood research association (EECERA) 26th annual conference : abstract book : Dublin, Ireland, 31st - 3rd September 2016. Dublin : EECERA. 2016, P. 67. Prieiga per internetą: <http://www.eecera.org/custom/uploads/2016/09/dublin-2016.pdf>.
16Hakkarainen, Pentti Ensio; Brėdikytė, Milda. How play creates the Zone of Proximal Development // The Routledge international handbook of young children's thinking and understanding / edited by Sue Robson and Suzanne Flannery Quinn. Milton Park, Abingdon, Oxon ; New York, NY : Routledge, 2015. ISBN 9780415816427. P. 31-42.
17Hakkarainen, Pentti Ensio; Sajaniemi, Nina; Daugirdienė, Aušra; Brėdikytė, Milda; Brandišauskienė, Agnė; Sujetaitė-Volungevičienė, Giedrė. Vaiko žaidimas ir vaiko raida = : Children’s play and play development // Lietuvos psichologų kongresas „Ieškoti, atrasti, dalintis“ : 2015 m. gegužės 8-9 d. : recenzuota kongreso medžiaga / Lietuvos edukologijos universitetas, Lietuvos psichologų sąjunga, Lietuvos psichologijos studentų asociacija. Vilnius : Lietuvos psichologų sąjunga, 2015. ISBN 9786099560823. p. 20. Prieiga per internetą: <http://www.psichologusajunga.lt/lps/admin/spaw2/uploads/files/LPS%20Kongreso%202015%20leidinys.pdf>.
18Hakkarainen, Pentti Ensio; Brėdikytė, Milda; Brandišauskienė, Agnė; Sujetaitė-Volungevičienė, Giedrė. Ikimokyklinio amžiaus vaiko raida: žaidimas ir savireguliacija : monografija / P. Hakkarainen, M. Brėdikytė, A. Brandišauskienė, G. Sujetaitė-Volungevičienė ; [Lietuvos edukologijos universitetas]. Kaunas : [Vitae Litera], 2015. 223 p. ISBN 9786094541865.
19Hakkarainen, Pentti Ensio; Brėdikytė, Milda; Brandišauskienė, Agnė; Sujetaitė-Volungevičienė, Giedrė. Play motivation is the key to self-regulation // Early childhood pathways to sustainability : 67th OMEP [World Organization for Early Childhood Education] world assembly and international conference : book of abstracts : July 27–August 1, 2015, Washington, D.C., USA. Washington : OMEP. 2015, p. 185. Prieiga per internetą: <https://secure.helpscout.net/file/24193956/5e28b86db4add11febdd40fe39a459796ce4feef/omep2015.book.pdf>.
20Brėdikytė, Milda; Brandišauskienė, Agnė; Sujetaitė-Volungevičienė, Giedrė. Žaiskime drauge! : metodinės rekomendacijos tėvams / M. Brėdikytė, A. Brandišauskienė, G. Sujetaitė-Volungevičienė ; [Lietuvos edukologijos universitetas]. Kaunas : [Vitae Litera], 2015. 55 p. ISBN 9786094541889.
21Brėdikytė, Milda; Brandišauskienė, Agnė; Sujetaitė-Volungevičienė, Giedrė. Vaikų žaidimo paslaptys : metodinės rekomendacijos specialistams (pedagogams ir švietimo pagalbos specialistams) / M. Brėdikytė, A. Brandišauskienė, G. Sujetaitė-Volungevičienė ; [Lietuvos edukologijos universitetas]. Kaunas : [Vitae Litera], 2015. 54 p. ISBN 9786094541872.
22Brėdikytė, Milda; Brandišauskienė, Agnė; Sujetaitė-Volungevičienė, Giedrė. Let's play together! : guidelines for parents / M. Brėdikytė, A. Brandišauskienė, G. Sujetaitė-Volungevičienė ; [Lithuanian University of Educational Sciences]. Kaunas : [Vitae Litera], 2015. 55 p. ISBN 9786094541902.
23Brėdikytė, Milda; Brandišauskienė, Agnė; Sujetaitė-Volungevičienė, Giedrė. Pathways to children's play : guidelines for professionals / M. Brėdikytė, A. Brandišauskienė, G. Sujetaitė-Volungevičienė ; [Lithuanian University of Educational Sciences]. Kaunas : [Vitae Litera], 2015. 54 p. ISBN 9786094541896.
24Brėdikytė, Milda; Sujetaitė-Volungevičienė, Giedrė. Play as a mediator of the development of self-regulation // Innovation, experimentation and adventure in early childhood : European early childhood research association (EECERA) 25th annual conference : abstract book : Barcelona, Catalunya, Spain 7th - 10th September 2015. Barcelona : EECERA. 2015, P. 323-324. Prieiga per internetą: <http://www.eecera.org/custom/uploads/2016/09/barcelona-2015.pdf>.
25Brandišauskienė, Agnė; Brėdikytė, Milda; Brzezińska, Anna I.; Filipiak, Ewa; Hakkarainen, Pentti Ensio; Lemańska-Lewandowska, Ewa; Szymczak, Joanna; Wiśniewska, Małgorzata. Nauczanie rozwijające we wczesnej edukacji według Lwa S. Wygotskiego : od teorii do zmiany w praktyce : [kolektyvinė monografija] / [autorzy: Agne Brandisauskiene, Milda Bredikyte, Anna I. Brzezińska, Ewa Filipiak, Pentti Hakkarainen, Ewa Lemańska-Lewandowska, Joanna Szymczak, Małgorzata Wiśniewska] ; redakcja naukowa Ewa Filipiak. [Bydgoszcz] : [Agencja Reklamowo-Wydawnicza ArtStudio], 2015. 228 p. ISBN 9788394278458. Prieiga per internetą: <http://repozytorium.ukw.edu.pl/bitstream/handle/item/2767/Nauczanie%20rozwijajace%20we%20wczesnej%20edukacji%20wedlug%20Lwa%20Wygotskiego%20Od%20teorii%20do%20zmiany%20w%20praktyce.pdf>.
26Brėdikytė, Milda; Petruškevičiūtė, Auksė; Plienaitytė, Simona; Stasiulienė, Elena. Produktyvusis mokymasis: edukacinė naujovė Lietuvos švietimo sistemoje : produktyviojo mokymosi metodika / [Milda Brėdikytė, Auksė Petruškevičiūtė, Simona Plienaitytė, Elena Stasiulienė]. Šiauliai : Titnagas, 2015. 190 p. + 1 kompakt. diskas (CD-ROM). ISBN 9786098176018.
27Brėdikytė, Milda; Brandišauskienė, Agnė; Sujetaitė-Volungevičienė, Giedrė. The dynamics of pretend play development in early childhood = Ikimokyklinio amžiaus vaikų menamo žaidimo raidos dinamika // Pedagogika : mokslo darbai. ISSN 1392-0340. 2015, T. 118, Nr. 2, p. 174-187. DOI: 10.15823/p.2015.013.
28Hakkarainen, Pentti Ensio; Brėdikytė, Milda; Safarov, Ildar. Play and imagination in human ontogenesis – Vygotsky’s cultural-historical approach // Mitteilungen der Gesellschaft für Humanontogenetik = Newsletter of the German society of human ontogenetics. Berlin : Gesellschaft für Humanontogenetik. ISSN 1869-3342. 2014, [Nr.] 3 (1/2), p. 7-19. Prieiga per internetą: <http://www.humanontogenetik.de/MGHO_2014_3_1-2.pdf> [žiūrėta 2014-09-09].
29Hakkarainen, Pentti Ensio; Brėdikytė, Milda. Uderstanding narrative as a key aspect of play // The Sage handbook of play and learning in early childhood / edited by Liz Brooker, Mindy Blaise, Susan Edwards. Thousand Oaks, CA : SAGE Publications, 2014. ISBN 9781446252451. P. 240-251.
30Hakkarainen, Pentti Ensio; Brėdikytė, Milda; Nasvytienė, Dalia; Brandišauskienė, Agnė. Development of self-regulation in children's play // ISCAR : the 4th congress of the international society for cultural and activity research, 29 September-3 October 2014, Sydney, Australia : abstracts : symposium presentations. Sydney. 2014, p. [74]. Prieiga per internetą: <http://www.iscar2014.com/d/new/Symposium%20abstracts.pdf> [žiūrėta 2014-11-25].
31Brėdikytė, Milda. "Critical situations" in play and self-regulation // ISCAR : the 4th congress of the international society for cultural and activity research, 29 September-3 October 2014, Sydney, Australia : abstracts : symposium presentations. Sydney. 2014, p. [76]. Prieiga per internetą: <http://www.iscar2014.com/d/new/Symposium%20abstracts.pdf> [žiūrėta 2014-11-25].
32Maslienė, Danguolė; Gulbinaitė, Brigita; Brandišauskienė, Agnė; Brėdikytė, Milda. What do ECEC teachers think about play? // Us, them & me: universal, targeted or individuated early childhood programes : European early childhood research association (EECERA) 24th conference : abstract book : Crete, Greece 7th–10th September 2014. Crete : University of Crete. 2014, p. 97. Prieiga per internetą: <http://www.eecera2014.org/Docs/NEW%20Abstract%20book%20for%20website%20200814.pdf> [žiūrėta 2014-11-25].
33Hakkarainen, Pentti Ensio; Brėdikytė, Milda. Kehittävän leikkipedagogiikan perusteet / Pentti Hakkarainen, Milda Brėdikytė. Majavesi : Kogni, 2013. 256 p. ISBN 9789529329014.
34Hakkarainen, Pentti Ensio; Brėdikytė, Milda; Jakkula, Kaisa; Munter, Hilkka. Adult play guidance and children's play development in a narrative play-world // European early childhood education research journal. Special issue: Promoting play for a better future. ISSN 1350-293X. 2013, Vol. 21, no. 2, p. 213-225. DOI: 10.1080/1350293X.2013.789189.
35Brėdikytė, Milda; Gulbinaitė, Brigita; Loikienė, Olga; Grauslienė, Izabelė; Lazdauskas, Tomas; Nasvytienė, Dalia; Hakkarainen, Pentti Ensio; Ryabkova, Irina; Sheina, Elena. Development of self-regulation in play // Value, culture and contexts : European early childhood research association (EECERA) 23rd conference : abstract book : 28-31.08.2013, Tallinn, Estonia. Tallinn : Tallinn University. 2013, P. 289-290. Prieiga per internetą: <http://www.eecera.org/documents/pdf/conferences/abstract-books/tallin-2013.pdf> [žiūrėta 2014-01-06].
36Brėdikytė, Milda; Nasvytienė, Dalia. Pretend play and self-regulation in Lithuanian ECEC // Value, culture and contexts : European early childhood research association (EECERA) 23rd conference : abstract book : 28-31.08.2013, Tallinn, Estonia. Tallinn : Tallinn University. 2013, P. 73-74. Prieiga per internetą: <http://www.eecera.org/documents/pdf/conferences/abstract-books/tallin-2013.pdf> [žiūrėta 2014-01-07].
37Brėdikytė, Milda; Poniatowska, Patrycja (vertėjas). The act of cultural mediation in children’s play = : Akt kulturowego upośredniania w zabawie dzieci // Forum oświatowe = Educational forum / Dolnośląska Szkoła Wyższa ; Polskie Towarzystwo Pedagogiczne. ISSN 0867-0323. 2012, Vol. 2, no. 47, p. 81-100, 101-122. Prieiga per internetą: <http://forumoswiatowe.pl/index.php/czasopismo/article/view/16/7> [žiūrėta 2013-11-29].
38Brėdikytė, Milda. Developing child's self-regulation by expanding object play structure // Pre-birth to three : identities, learning, diversities : European early childhood research association (EECERA) 22nd conference : 29th aug-1st sep 2012, Oporto, Portugal. Braga : Childhood Association. 2012, P. 223-224.
39Hakkarainen, Pentti Ensio; Brėdikytė, Milda. Vertical integration in developmental teaching at the age of 4-8 years = Vertikalioji 4-8 metų amžiaus vaikų ugdomojo mokymo integracija // Pedagogika : mokslo darbai. Vilnius. ISSN 1392-0340. 2004, [t.] 70, p. 76-80.