1 | Duoblienė, Lilija; Kontrimienė, Simona; Vaitekaitis, Jogaila; Garbauskaitė-Jakimovska, Justina; Kairė, Sandra. Futuristic scenarios of the general education school: Lithuanian trajectories and implications // Policy futures in education. London : SAGE Publications Inc. eISSN 1478-2103. 2025, vol. 23, iss. 1, p. 184-201. DOI: 10.1177/14782103241244557. |
2 | Kontrimienė, Simona; Raudienė, Rasa; Čečetienė, Raminta. “Can we do it next year?” The impact of the flipped classroom method on EFL learning performance // Research in language. Lodz : Lodz University Press. ISSN 1731-7533. eISSN 2083-4616. 2024, vol. 22, no. 3, p. 163-181. DOI: 10.18778/1731-7533.22.3.01. |
3 | Kontrimienė, Simona. Assessing spirituality as the ultimate end: development and validation of the humanistic spirituality inventory // Journal of humanistic psychology. Thousand Oaks : SAGE journals. ISSN 0022-1678. eISSN 1552-650X. 2024, vol. 64, iss. 5, p. 916-939. DOI: 10.1177/0022167819850678. |
4 | Duoblienė, Lilija; Kontrimienė, Simona; Vaitekaitis, Jogaila; Garbauskaitė-Jakimovska, Justina; Kairė, Sandra. Lietuvos mokyklos ateities scenarijai: „kas iš to?“ = Future scenarios of the Lithuanian school: “What’s the point?“ // Acta Paedagogica Vilnensia. Vilnius : Vilniaus universiteto leidykla. ISSN 1392-5016. eISSN 1648-665X. 2023, t. 50, p. 8-22. DOI: 10.15388/ActPaed.2023.50.1. |
5 | Duoblienė, Lilija; Vaitekaitis, Jogaila; Kontrimienė, Simona; Garbauskaitė-Jakimovska, Justina; Kairė, Sandra. Lietuvos mokyklos ateitys klaidžiojant antropocene : Scenarijų studija. Vilnius : Vilniaus universiteto leidykla, 2023. 260 p. ISBN 9786090709948. eISBN 9786090709955. |
6 | Kontrimienė, Simona; Duoblienė, Lilija; Vaitekaitis, Jogaila; Garbauskaitė-Jakimovska, Justina. The future is certain… or is it? Developing scenarios for the probable and desirable future of school // International journal of management and applied science : Institute of Research and Journals. ISSN 2394-7926. 2022, vol. 8, no. 9, p. 56-64. |
7 | Kontrimienė, Simona. As with parents, so with others and so with God? Relationships among humanistic spirituality and parental and adult attachment styles = Jak z rodzicami, tak z innymi i tak samo z Bogiem? Związki między duchowością humanistyczną a stylami przywiązania do rodziców i stylami przywiązania prezentowanymi w dorosłości // Paedagogia Christiana. Torun : Nicolaus Copernicus University. ISSN 1505-6872. eISSN 2451-1951. 2022, t. 50, no. 2, p. 83-108. DOI: 10.12775/PCh.2022.016. |
8 | Ališauskienė, Saulė; Kaminskienė, Lina; Miltenienė, Lina; Melienė, Rita; Rutkienė, Aušra; Kazlauskienė, Aušra; Širiakovienė, Asta; Kontrimienė, Simona; Venslovaitė, Vita; O'Mahony, C.; Lee, L.; Guðjónsdóttir, H.; Kristinsdóttir, J.V.; Wozniczka, A.K. Innovative teacher education through personalised learning: designing teaching and learning scenarios // INTED 2015 : 9th international technology, education and development conference, March 2nd-4th, 2015, Madrid, Spain : conference proceedings. Valencia : IATED academy, 2021. ISBN 9788460657637. p. 5809-5818. (INTED Proceedings, ISSN 2340-1079). DOI: 10.21125/inted.2021.1173. |
9 | Kontrimienė, Simona; Venslovaitė, Vita; Ališauskienė, Stefanija; Kaminskienė, Lina; Rutkienė, Aušra; Guðjónsdóttir, Hafdís; Kristinsdóttir, Jónína V.; O’Mahony, Catherine; Lee, Laura; Wozniczka, Anna K. Implementing the personalised learning framework in university studies: what is it that works? = Personalizuoto mokymo(si) koncepcijos taikymas universitetinėse studijose: kaip tai veikia? // Acta paedagogica Vilensia. Vilnius : Vilniaus universiteto leidykla. ISSN 1392-5016. eISSN 1648-665X. 2021, t. 47, p. 122-142. DOI: 10.15388/ActPaed.2021.47.9. |
10 | Ališauskienė, Stefanija; Guðjónsdóttir, Hafdis; Kristinsdóttir, Jónína Vala; Connolly, Tracey; O'Mahony, Catherine; Lee, Laura; Miltenienė, Lina; Melienė, Rita; Kaminskienė, Lina; Rutkienė, Aušra; Venslovaitė, Vita; Kontrimienė, Simona; Kazlauskienė, Aušra; Wozniczka, Anna Katarzyna. Personalized learning within teacher education: a framework and guidelines / The INTERPEARL project partners: Stefanija Alisauskiene ... [et al.]. Geneva : IBE‐UNESCO, 2020. 50 p. (Current and Critical Issues in Curriculum, Learning and Assessment ; no. 37). Prieiga per internetą: <https://unesdoc.unesco.org/ark:/48223/pf0000374043?fbclid=IwAR0H9a6pvp340bGLBVeB_h8kDUnX65ij7lZ0K8MeU7IQnk5RsD3v2P6jP_I> [žiūrėta 2020-10-27]. |
11 | Ališauskienė, Stefanija; Kaminskienė, Lina; Miltenienė, Lina; Melienė, Rita; Kazlauskienė, Aušra; Rutkienė, Aušra; Venslovaitė, Vita; Kontrimienė, Simona; Širiakovienė, Asta. Innovative teacher education through personalised learning // ICERI 2020: 13th international conference of education,research and innovation, 9th-11th November 2020, Seville (Spain) : proceedings. Valencia : IATED Academy, 2020. ISBN 9788409242320. p. 2944-2952. DOI: 10.21125/iceri.2020.0676. |
12 | Žydžiūnaitė, Vilma; Kontrimienė, Simona; Ponomarenko, Tetiana; Kaminskienė, Lina. Challenges in teacher leadership: workload, time allocation, and self-esteem // European journal of contemporary education: The problems of contemporary education. Bratislava : Academic Publishing House Researcher s.r.o. ISSN 2304-9650. eISSN 2305-6746. 2020, vol. 9, iss. 4, p. 948-962. DOI: 10.13187/ejced.2020.4.948. |
13 | Kontrimienė, Simona. Humanistinio dvasingumo ryšys su auklėjimo šeimoje patirtimis = Relationship between humanistic spirituality and parenting experiences // Tiltai : Klaipėdos universiteto leidykla. ISSN 1392-3137. eISSN 2351-6569. 2019, t. 82, Nr. 1, p. 23-47. DOI: 10.15181/tbb.v82i1.1958. |
14 | Kontrimienė, Simona. Kad ugdymas nebūtų vienakojis: dvasingumas kaip svarbi dedamoji = Ensuring education is not one-legged: spirituality as its essential constituent // Acta paedagogica Vilnensia. Vilnius : Vilniaus universiteto leidykla. ISSN 1392-5016. eISSN 1648-665X. 2018, t. 41, p. 11-26. DOI: 10.15388/ActPaed.41.12371. |
15 | Kontrimienė, Simona. Dvasingumo vertinimas: humanistinio dvasingumo aprašo kūrimas ir validavimas = Assessment of spirituality: development and validation of the humanistic spirituality inventory // Tiltai. Klaipėda : Klaipėdos universiteto leidykla. ISSN 1392-3137. eISSN 2351-6569. 2018, t. 81, Nr. 3, p. 1-23. DOI: 10.15181/tbb.v79i3.1889. |
16 | Kontrimienė, Simona. Relationships among adaptive and maladaptive perfectionism and perceived parenting styles // SGEM 2016 : 3rd international multidisciplinary scientific conference on social sciences & arts : conference proceedings. Book 1 : Psychology & psychiatry, sociology & healthcare, education. Volume III : Education & educational research. Sofia : STEF92 Technology Ltd, 2016. ISBN 9786197105728. p. 833-840. DOI: 10.5593/SGEMSOCIAL2016/B13/S03.109. |
17 | Kontrimienė, Simona. Ensuring that education is not one-legged: the humanistic spirituality inventory and its psychometric properties // Education policy and culture: consistent and radical transformations : book of abstracts, 21-22 October 2016, Vilnius. Vilnius : Vilniaus universiteto leidykla. 2016, p. 25-26. Prieiga per internetą: <https://fsfeducation.files.wordpress.com/2016/11/book-of-abstracts11021.pdf> [žiūrėta 2016-11-25]. |
18 | Kontrimienė, Simona. Studentų adaptyvaus ir neadaptyvaus perfekcionizmo ir patirto auklėjimo stilių ryšys // Acta paedagogica Vilnensia. Vilnius : Vilniaus universiteto leidykla. ISSN 1392-5016. 2014, t. 33, p. 96-115. DOI: 10.15388/ActPaed.2014.33.4389. |
19 | Butcher, James N.; Graham, John R.; Ben-Porath, Yossef S.; Tellegen, Auke; Dahlstrom, W. Grant; Kaemmer, Beverly; Bagdonas, Albinas (redaktorius); Kairys, Antanas (redaktorius); Liniauskaitė, Audronė (redaktorius); Pakalniškienė, Vilmantė (redaktorius); Kontrimienė, Simona (vertėjas). MMPI-2TM Minesotos daugiafazis asmenybės aprašas - 2TM : administravimo, skaičiavimo ir interpretavimo vadovas // Nenurodyta. Vilnius : Vilniaus universiteto leidykla, 2013. ISBN 9786094592409. |
20 | Kontrimienė, Simona (vertėjas). The selfhood of Samogitian culture: connecting epochs (summary) // Žemaičių kultūros savastys. T. 2 : Epochų jungtys. Šilalė : Šilalės kraštiečių draugija. ISSN 2029-9818. 2013, p. 194. |
21 | Kontrimienė, Simona. Building on the conceptualisation of spirituality. Relevant constructs and relevance of socio-cultural contexts // Spirituality, music and education in a cultural context : 2nd international conference of spirituality and music education (SAME): [abstracts]. Klaipėda : Klaipėdos universitetas. 2013, p. 20. |
22 | Kontrimienė, Simona. Ego integralumas kaip būtina psichologinės brandos sąlyga // Andragogika. Klaipėda : Klaipėdos universiteto leidykla. ISSN 2029-6894. 2012, T. 3, nr. 1, p. 67-81. Prieiga per internetą: <http://journals.ku.lt/index.php/andragogy/article/view/377> [žiūrėta 2017-10-04]. |
23 | Kontrimienė, Simona (sudarytojas). Readings in clinical psychology / compiled by Simona Kontrimienė. Vilnius : Vilniaus universiteto l-kla, 2003. 248 p. ISBN 998619556X. |