1 | Allan, Audronė; Beinorienė, Regina; Fatkulina, Natalja; Jankauskienė, Rasa; Kazlauskienė, Aušra; Kraičinska, Irena; Maskuliūnienė, Džiuljeta; Makarskaitė-Petkevičienė, Rita; Neifachas, Sergejus; Pupeikis, Virgilijus; Poškevičienė, Erika; Rupšienė, Raminta; Sakadolskienė, Emilija Alma; Venskuvienė, Nadia; Vileikienė, Jūratė; Vizbarienė, Audronė. Priešmokyklinio ugdymo bendrosios programos įgyvendinimo rekomendacijos. Lietuva : [s.n.], 2022. 79 p. |
2 | Makarskaitė-Petkevičienė, Rita; Venskuvienė, Nadia. Expression of 4th grade students’ argumentation ability in natural science lessons // Wielowymiarowość edukacji XXI wieku. Tom II: Edukacja szkolna : monografia wieloautorska / pod red. Anny Klim-Klimaszewskiej i Sabiny Wieruszewskiej-Duraj. Siedlce : Instytut Kultury Regionalnej i Badań Literackich im. Franciszka Karpińskiego, 2022. ISBN 9788366597532. p. 71-81. |
3 | Makarskaitė-Petkevičienė, Rita; Venskuvienė, Nadia. Kindergarten outdoor environment and its use in developing knowledge of nature // Sakarya University journal of Education Faculty. Sakarya : Sakarya Üniversitesi. eISSN 2717-6401. 2021, vol. 21, iss. 1, p. 72-83. Prieiga per internetą: <https://dergipark.org.tr/en/pub/sakaefd/issue/62657/935584>. |
4 | Venskuvienė, Nadia. Higher order thinking task and question application in the world cognition lessons in primary forms // Science and technology education: current challenges and possible solutions : proceedings of the 3rd International Baltic Symposium on Science and Technology Education (BalticSTE2019), Šiauliai, 17-20 June, 2019. Šiauliai : Scientia Socialis, 2019. ISBN 9786099551364. eISBN 9786099551357. p. 245-250. Prieiga per internetą: <https://scientiasocialis.lt/files/BalticSTE2019_Proceedings.pdf>. |